۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

این خبر داغ این روزهای بازار خودروست. اگر از سفر مظفرالدین‌شاه به فرنگ و خرید دو اتوموبیل رنو توسط او بگذریم، رابطه‌ی جدی بازار خودروی ایران و رنو به حدود سه دهه پیش باز می‌گردد.

در این دوره بود که ماشین سواری رنو کارش را برای تولید و مونتاژ خودروهای خود با کمک خودروسازان داخلی آغاز کرد. در همین دوران بود که رنو ۵ و رنو ۲۱ جایشان را در بازار خودروی ایران باز کردند و به خودروهای پرطرفدار کشور در دوران خود تبدیل شدند.

پس از چند سال که این دو خودرو از خط تولید خارج شدند، دیگر اثری از رنو نبود. همه منتظر شنیدن خبرهای جدید بودند تا اینکه در سال ۲۰۰۴ قراردادی بزرگ بین شرکت رنو و وزارت صنایع ایران منعقد شد. این قرار داد باعث شد که شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به تعامل مستقیم با شرکت رنو بپردازند. پس از این قرارداد، تولید تندر ۹۰ در سه کارخانه‌ی نامبرده شروع شد. در کنار تندر ۹۰، کارخانه‌ی پارس خودرو مونتاژ و عرضه‌ی مگان را نیز در همان سال‌ها آغاز کرد.

بعد از چند سال از شروع مونتاژ تندر ۹۰، از بهمن سال ۹۴ تولید رنو ساندرو نیز به صورت مونتاژ سی کی دی آغاز شد و این اتوموبیل نیز با عکس‌العمل مناسب بازار خودرو و موفقیت نسبی روبرو شد.

اما می‌توان سال ۹۵ را سال اوج حضور رنو در ایران دانست. در این سال واردات مدل‌های مختلف رنو به ایران باعث ایجاد تنوع در بازار رنو و رضایت طرفداران این خودروی باسابقه‌ی فرانسوی شد.

در حال حاضر از خودروهای وارادتی این برند فرانسوی می‌توان به این مدل‌ها اشاره کرد: رنو لتیتود، رنو سیمبل (نسل جدید تندر ۹۰ یا همان لوگان)، رنو داستر، رنو فلوئنس (نسل جدید مگان)، رنو اسکالا، رنو کولئوس، رنو کپچر، رنو کلیو، رنو کانگو و رنو تالیسمان.

حضور ماشین رنو در بازار ایران می‌تواند زنگ خطری برای خودروهای کره‌ای پرطرفدار مثل ماشین سواری هیوندای باشد. از همین رو پایگاه‌های خارجی و معتبرِ بررسی خودرو در بسیاری از مطالبشان خودروهای رنو را با خودروهای هیوندای -در کلاس‌های مشابه- مقایسه می‌کنند:

رنو فلوئنس (قیمت از ۱۰۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان) با هیوندای الانترا (قیمت حدود از ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان)

رنو داستر (قیمت از ۹۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان)  با هیوندای ix35(قیمت از ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان)

رنو لتیتود (قیمت از ۱۱۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان) با هیوندای آزرا (قیمت از ۱۶۵ تا ۱۸۵ میلیون تومان)

رنو کپچر (قیمت از ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان) با هیوندای توسان (قیمت از ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان)،

رنو تالیسمان (قیمت از ۱۹۵ میلیون تا ۲۱۵ میلیون تومان) با هیوندای سوناتا (قیمت از ۱۷۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان) و...

هر چند نمی‌توان گفت که در این مقایسه‌ها همواره رنو از لحاظ فنی و کیفی برنده است، اما خب سوار ماشین «اروپایی» شدن برای خیلی‌ها لذت و اطمینان بیشتری به همراه دارد و همین عامل گاهی حرف نهایی را می‌زند.

در کنار افزایش واردات رنو به ایران، بازار خرید و فروش مدل‌های مختلف رنو نیز بسیار داغ است. دیوار به عنوان بزرگترین نیازمندیها و مرجع خرید و فروش بدون‌ واسطه، بهترین مرجع برای قیمت‌گذاری و معامله‌ی این خودروهایی محبوب فرانسوی به حساب می‌آید. اگر قصد خرید خودروی کارکرده‌ی رنو دارید کافیست در بخش جست‌و‌جوی دیوار نام مدل مورد نظرتان را وارد کنید تا با بزرگترین بازار خودرو روبرو شوید: مدل‌های مختلف، امکانات مختلف! دیوار پر است از آگهی خرید و فروش خودرو. در این جا شما می‌توانید قیمت و مظنه بازار را ارزیابی کنید و سپس اقدام به خرید کنید. در عین حال اگر می‌خواهید خودروی رنوی خود را بفروشید، اول چرخی در دیوار بزنید و سپس خودروی خود را قیمتگذاری کنید و آگهی خود را به دیوار بچسبانید

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678678