عبدالله گنجی در واکنش به شعاردهندگان علیه رئیس‌جمهور در روز قدس گفت: حزب‌الله از این جماعت «خود تکلیف‌گرا» یا «سرخود تکلیف‌گرا» خصوصاً‌ در پروسه مردم‌سالاری کم ضربه نخورده است.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود به شعاردهندگان علیه رئیس جمهور در روز قدس واکنش نشان داد و نوشت:
شعار عده‌اي عليه رئيس‌جمهور در روز قدس دل هر نيروي مؤمن به انقلاب و زمان‌شناس را به درد مي‌آورد كه چگونه عده‌اي سطحي‌گرا، ظاهر‌بين، زمان‌نشناس و هزينه‌ساز، حزب‌الله را از جايگاه سنگ زيرين آسيا خارج و به چهره‌اي هيجاني بي‌منطق و غيرقابل كنترل تبديل مي‌كنند.

ماجراي شعار عليه رئيس‌جمهور از دو منظر نكوهيده است؛ اول اينكه متأسفانه عده‌اي سعي مي‌كنند آن را به حساب تبيين اخير مقام معظم رهبري بنويسند و در مقابل عده‌اي سطحي‌گرا بدون تحليل مسئله، به مصداق‌‌سازي روي‌آوردند. آنچه مقام معظم رهبري درباره سال ۵۹فرمودند، استفاده از تجربيات تاريخي براي تقويت منطق هشدار بود. قاعده پيشگيري از دو‌قطبي‌سازي و اصرار بر وحدت ملي سيره 28ساله مقام معظم رهبري است. عدم دو‌قطبي‌سازي جامعه اينقدر براي ايشان مهم است كه عدم ورود رئيس‌جمهور سابق به گردونه انتخابات را با آن مفهوم‌سازي كردند و مانع حضور وي شدند.

لذا سيره رهبري از يك قاعده پيروي مي‌كند. اينكه عده‌اي «هشدار پيشگيرانه» را به مثابه «مصداق‌ اكنوني» فرض نموده و به كف خيابان بكشانند، بدترين برداشت از تبيين رهبري و جفاي مضاعف به راهبرد آتش به اختيار است. ايشان بارها از شخصيت‌هاي مثبت و منفي تاريخي براي گويا كردن سخن خويش بهره برده‌اند اما نبايد با مثال‌ها اينگونه سطحي‌گرايانه برخورد كرد.

دوم اينكه راهپيمايي روز قدس نماد و نشان يكپارچگي ملت ايران عليه صهيونيست‌ها و حاميان آنان است. حال مي‌توان باور كرد كه جمعي به عنوان حزب‌الله با حاشيه‌سازي، اين روز مهم و اهداف آن را به حاشيه ببرند و دهها بهانه و تحليل انحرافي را جايگزين آن نمايند؟ حزب‌الله از اين جماعت «خود تكليف‌گرا» يا «سرخود تكليف‌گرا» خصوصاً‌ در پروسه مردم‌سالاري كم ضربه نخورده است و منبعد بايد در اولين فرصت برائت خود را با صداي رسا ابراز نمايد. متأسفانه همانگونه كه روحاني وحدت ناشي از غرش ملت ايران عليه تروريست‌ها را دچار حاشيه كرد، عده‌اي نيز روز قدس را به بدترين وجه ممكن به سخره گرفتند.

اگر اين اقدام را مشكوك نخواهيم بدون ترديد سطحي‌گرايي نقيصه‌اي است كه همچنان براي نيروهاي مؤمن به انقلاب اسلامي هزينه توليد مي‌كند. اصلاح وضع موجود فقط از نيروهاي ريشه‌دار انقلاب برمي‌آيد ولاغير. جماعتي كه بارها رهبري به آنان هشدار دادند كه: «اين كارها به ضرر كشور است» بي‌تقيدي خود را نشان داده‌اند و لذا نمي‌توانند نماينده حزب‌الله محسوب شوند. خداوند بر درجات شهيد آويني بيفزايد كه مي‌گفت:«حزب الله سنگ زيرين آسيا است» يعني حزب الله هرجا به ميدان نمي‌آيد، زمان را به خوبي مي‌شناسد، از هزينه و فايده‌ اقدام خود آگاه است و براي آنچه انجام مي‌دهد حجت و منطق دارد.

قبلاً در يادداشتي ديگر به رئيس‌جمهور محترم توصيه كرديم كه اگر شما به دنبال رهايي از حواشي و عمل به توصيه و نصيحت مقام معظم رهبري هستيد با كار از روي منتقدان عبور كنيد. اما گويي ايشان نيز از تحريك سطحي‌گرايان بدش نمي‌آيد و هر روز يك حاشيه را توليد مي‌كنند. يعني چه كه اقتصاد را به صاحبان تفنگ داديم. در حالي كه معاون اول ايشان مي‌گويد:«اين ما هستيم كه به سپاه پروژه مي‌دهيم، مي‌توانيم ندهيم و چند پروژه را هم پس گرفتيم». اين تعارضات و هجمه‌ها واقعاً لزومي دارد؟ قطعاً براي شخص رئيس‌جمهور نيز جز تقليل جايگاه به يك «دعواكننده» آورده‌اي نخواهد داشت. اميد است روحاني پرچم كار را بلند نمايد و هر‌كس دلسوز انقلاب اسلامي و ملت ايران است در اين ميدان او را ياري كند. ان‌شاءالله

همچنین هفتاد و ششمین شماره هفته نامه «نماینده» منتسب به غلامعلی حدادعادل صبح امروز با گزارشی از راهپیمایی مردم روزه‌دار در روز قدس و اقدام اشتباه برخی افراد در هتک حرمت مسئولان منتشر شد.

همچنین سرمقاله این شماره از «نماینده» نیز به قلم «متین محجوب» سردبیر هفته نامه باعنوان «نکته ای درباره حاشیه های راهپیمایی روز قدس» نگاشته شده است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصیب IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    31 3
    متاسفانه بد طور به آقای روحانی تاخته میشه. انتقاد خیلی خوبه ولی متاسفانه نمیشه به فحش دادن بگیم انتقاد کردن.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    36 1
    اگه واقعا به گفته های خود ایمان دارید ، این افراد خودسر را که برای شما هزینه ساز هستند را شناسائی و تحویل مرجع قانونی دهید ، شناسائی و برخورد با این افراد برای شما که همه امکانات را در اختیار دارید بسیار آسان و دست یافتنی است ، بسم الله
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    22 2
    قطعا این شعار دهندگان عمدا دنبال سوژه سازی برای رسانه های بیگانه و ضربه زدن به اهداف و ارمان های انقلابند در بر خورد با این گروه نباید تردید کرد
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    16 4
    وقتی همین افراد در دوران انتخابات میرفتن تو همایش رقیب این کارها رو میکردن چرا چیزی بهشون نگفتید ؟ خوب اونها هم فکر کردن کار خوبیه از ماست که بر ماست
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    26 1
    صرف نظر از اینکه انتخاب کلمات رئیس جمهور درباره واگذاری اقتصاد به صاحبان تفنگ تا چه حد درست بوده اما نکته مورد نظر ایشان که بارها درباره آن سخن گفته اند کاملا درست است. خصوصی سازی و واگذاری کارها به مردم با واگذاری طرح های پول ساز کلان به نهادهایی با رانت اطلاعاتی و منابع مالی کاملا شبه دولتی اشتباه و در تضاد آشکار با اهداف واقعی مفاد اصل ۴۴ است. مشابه این اتفاقات را مثلا در واگذاری بخش هایی از صنعت نفت و پتروشیمی و نیز خودرو به آستان قدس دیدیم که با ندانم کاری مدیریتی جاری در این نهاد مثلا شاهد موج اخراجها در شهاب خودرو بودیم. بزگترین معضل فعلی اقتصاد است و برای سالم سازی آن جای هیچ تعارفی وجود ندارد. باید نهادهای خاص و دارای رانت اطلاعاتی اقتصادی از این رقابت نابرابر و ناعادلانه بیرون روند
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      2 0
      به اینها میگویند خصولتی. یعنی به ظاهر خصوصی هستند ولی رسما از ردیف بودجه های عمومیذاستفاده می کنند و کلی امتیازات و رانت های متفاوت دارند. یکی از جنجالی ترین بخش های خصولتی سازی واگذار مخابرات بود که برغم تخلفات صورت گرفته از نص قانون خصوصی سازی کسی نتوانست این لقمه چرب را از حلقوم خریداران شبه دولتی بیرون بکشد و در نهایت دولت فعلی ناچار بی خیال قضیه شد. بخش های مرغوب اقتصاد تحت عنوان خصوصی سازی نصیب نهادهای حکومتی با سهم آشکار از بودجه عمومی شد و فریادها در این زمینه هم به جایی نرسید و نخواهد رسید.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    23 2
    مصداق اتش به اختیار بود برای عاملان و امران
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    20 2
    در روز جهانی قدس ، روز مبارزه و تکفیر استکبار جهانی این حرکت با ریاست جمهور کشورمان چه معنایی جز نادانی و تندروی عده ای بازیچه دست یک عده منفعت طلب میدهد؟ باید با قاطعیت بااین عوامل خودفروخته بی فکر برخو.رد شود .
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    23 2
    معومه خیلی غمگینی و خوشحال نیستی و با این نوشته کار انان را عمل و عکس العمل توصیف کردی، ملت شعور داره و شماها هنوز باور ندارید که نمی توانید عمل شعبون بی مخهاتون را منکر شوید ،ملت شماها دیگر باور ندارد.در باتلاق خود ساخته گرفتارید.
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    21 1
    از دو حال خارج نیست فرضیه اول اصولگرایان کنترلی بر نیروهای منتسب به خودشان ندارند و هر کس هر تصمیمی بخواهد میگیرد و عمل میکند و بقیه باید هزینه هایش را پرداخت کنند و فرضیه دوم آنکه اتفاقا کاملا کنترل شده و با حساب و کتاب عمل میکنند از طرفی انگونه در یک راهپیمایی شعار میدهند و از طرف دیگر آن را محکوم میکنند و به این ترتیب هم مسیولیت را برعهده نگرفته اند و هم جو ترس و دلهره را در میان مخالفان خود القا کرده اند
    • خواننده A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      0 0
      تحلیل بسار دقیقی بود
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    32 8
    ما اقای روحانی رو انتخاب کردیم و همواره از ایشون حمایت میکنیم
  • ملت فهیم A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    3 0
    روحانی تنههههههههههههههههههههههههههها نیست اینو تو گوشهاتون فرو کنید. هم خودتون و هم بالاسریهاتون.
  • محسن A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    0 3
    علت اصلی این تفرقه و عصبانیت تعدادی از مخالفان آقای روحانی را باید در صحبت ها و اظهار نظر های ایشان پس از انتخابات جستجو کرد. جایی که ایشان بلا فاصله پس از انتخابات در یک حرکت نسنجیده مخالفان خود را در خشونت طلب و دو روز بعد رقبای انتخاباتی خود را ریاکار مینامد. بدون هیچ دلیلی بو به صورت معنا دار بحث مشروعیت و مقبولیت ولایت فقیه را پیش میکشد و پس از حمله موشکی در حالی که همه مردم از اصلاح طلب و اصول گرا و سلطنت طلب و.. در حال رسیدن به وحدت بودند و کام مردم از حمله موشکی به داعش شیرین بود ایشان با مدعی شدن اینکه دستور خودشان بوده باب اختلاف را باز کردند ، در حالی که مرجع دستور حمله به هیچ وجه اهمیت نداشت.در حالی که دیر به این حمله هم واکنش نشان دادند.