خبر ورزشی نوشت: فصل جدید می‌تواند رکورد تماشاگر را بشکند؟

استقلال و پرسپولیس. دو قطب اصلی فوتبال ایران. هر چقدر این دو تیم ضعیف هم شوند، باز هم قطب خواهند بود چراکه تماشاگر دارند. هر زمانیکه این دو تیم در لیگ برتر رقابت داشته اند، همه شاهد یک لیگ زیباتر بوده اند. همین دو فصل قبل، وقتی استقلال در صدر جدول بود و پرسپولیسی ها از قعر جدول با قدرت به سمت صدر می رفتند، کری خوانی شدیدا داغ شده بود.

تماشاگران پرسپولیس در فضای مجازی می نوشتند که استقلالی ها باید صدر را برایشان خالی کنند. حتی طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در روز افتتاح ورزشگاه شهید کاظمی، مسئولان شهرداری تهران را به جشن قهرمانی باشگاهش دعوت کرد! این کری خوانی ها شدیدا بالا گرفته بود و رسانه ها هم از چنین جوی لذت می بردند. کری خوانی هواداران هم بالا گرفته  بود و همین مسئله بازی های را خیلی زیبا و زیباتر کرد. البته در پایان آن فصل نه استقلال قهرمان شد و نه پرسپولیس و جام به استقلال خوزستان رسید. 

سال گذشته موتور استقلال خیلی دیر روشن شد، وقتی پرسپولیس فاصله خود را بسیار زیاد کرده بود با این حال منصوریان سرمربی استقلال باز هم با حرف های خود این حس را به وجود آورد که تیمش می خواهد تا روز آخر برای گرفتن پرسپولیس بجنگد و همین مسئله از نیم فصل دوم به بعد رقابت های لیگ برتر را جذاب تر کرد. 

*این لیگ قشنگ میشه

امسال رقابت های لیگ برتر در شرایطی آغاز می شود که استقلال و پرسپولیس قدرتمندتر از گذشته به نظر می رسند. باشگاه پرسپولیس علاوه بر حفظ مهره های کلیدی خود، چند بازیکن خوب مثل شجاع خلیل زاده و گادوین منشا را هم اضافه کرده است. در مقابل استقلال تهران هم با حفظ اکثر مهره هایش و جذب چند مهره نامی، تلاش کرده تا برای رقیب سنتی اش خط و نشان بکشد. آنها به ویژه در خط حمله خریدهای خوبی داشتند و علاوه بر بازگرداندن سجاد شهباززاده، داریوش شجاعیان و حسن بیت سعید را هم برای خط آتش خود به خدمت گرفتند.

حالا خیلی ها پیش بینی می کنند فصل آینده یکی از داغ ترین فصل های لیگ برتر باشد چراکه تیم های دیگر هم پرقدرت تر شده اند. بی شک اگر رقابت بین استقلال و پرسپولیس داغ شود، علاوه بر جذاب شدن لیگ، همه شاهد حضور تماشاگران هم خواهند بود. این دو باشگاه هر زمان نتیجه گرفته اند، سکوها پر شده است. حضور تماشاگر هم بازی ها را بسیار جذاب تر می کند و کلا جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی استقلال و پرسپولیس خوب هستند، در فضای مجازی هم فضای کاری خوانی به وجود می آید و حالا جدا از توهین ها و بی احترامی های عده ای، این جو واقعا به زیبا شدن لیگ بسیار کمک می کند. مثلا از دو فصل قبل که پرسپولیس دوباره در لیگ برتر اوج گرفت، هواداران این تیم هم بیشتر سکوهای ورزشگاه را پر کردند و در فضای مجازی هم برای تیم شان کم نگذاشتند. در و فصل گذشته، رشد طرفداران این تیم هم چشمگیر بوده است و این باشگاه همواره بیشترین تماشاگر را به ورزشگاه کشانده است. استقلال هم همین طور. هر زمانی که این باشگاه نتیجه گرفته، طرفدارانش بیشتر آمده اند. در نیم فصل اول سال گذشته اتفاق عکس رخ داد ولی وقتی استقلال در نیم فصل دوم اوج گرفت، طرفدارانش به ورزشگاه آمدند و با سکوها آشتی کردند.

حالا همه امیدوار هستند در فصل جدید رقابت های لیگ برتر هم استقلال و پرسپولیس قدرتمند باشد و مخصوصا رقابتی داغ بین شان به وجود بیاید. این را پیشکسوت ها و بازیکنان دو تیم هم می گویند. مثلا همین چند وقتی پیش وقتی از امید ابراهیمی درباره رقابت استقلال و پرسپولیس و تاثیر آن روی زیبایی لیگ پرسیدیم پاسخ داد: «قطعا رقابت ما با پرسپولیس لیگ را جذاب می کند. این جذابیت هم به خاطر آن است که دو تیم پرتماشاگر هستند. وقتی استقلال و پرسپولیس رقابت می کنند، یک شوری در جامعه به وجود می آید. این رقابت واقعا شور و نشاط را به جامعه و به لیگ ما برمی گرداند.» علی پروین هم دیروز وقتی با این سوال روبرو شد، بدون آنکه مکثی کند گفت: «استقلال و پرسپولیس پرطرفدارترین تیم های لیگ هستند. دوره ما هم هر وقت با استقلال رقابت نزدیک داشتیم، تماشاگرا میومدن و لیگ خیلی جذاب می شد. امیدوارم سال جدید هم همینطوری باشه و بتونیم شاهد یک رقابت سالم و گرم بین دو تا تیم باشیم و در کل لیگمون خیلی قشنگ تر شه.»

43258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =