رئیس دادگستری پلدختر: صلح و سازش بین مردم اولویت شوراهای حل اختلاف است

رئیس دادگستری پلدختر گفت: صلح و سازش بین مردم اولویت شوراهای حل اختلاف است وکسانی بین مردم حکم و داوری می کنند باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، بیژن سوری افزود: صلح و سازش اولویت کار و برنامه های شوراهای حل اختلاف است که اعضای این شورا باید در این جهت تلاش کنند .
رئیس دادگستری پلدختر شورای حل اختلاف هدف از این بازدید را دیدار با اعضای شورا و رسیدگی به پرونده ها دانست و افزود: تشکیل شورای حل اختلاف موجب صلح و سازش بین مردم شده که تا کنون چند درصد از پرونده های ورودی این شورا به صلح و سازش ختم شده است .
وی گفت: در شهر پلدختر هفت شعبه حل اختلاف فعالیت دارند که چهار شعبه آن حکمی و سه شعبه سازشی است که عملکرد همه شعبه ها رضایت بخش است .
سوری افزود: از اوایل تیرماه 95 تا امروز شورای حل اختلاف شهرستان پلدختر چهار هزارپرونده ورودی داشته که از این میزان 21 درصد به صلح و سازش ختم شده است .
رئیس دادگستری پلدختر شورای حل اختلاف را یار دادگستری و آبروی دستگاه قضایی دانست و گفت: رفع اختلاف ها و صلح و سازش و اصلاح ذات البین ارزش کاری شورای حل اختلاف را مشخص می کند و بخش عمده ای از خدمات قضایی به مردم در قالب این شوراها ارائه می شود و آنها علاوه بر مختومه شدن پرونده ها از تشکیل پرونده های جدید بر اثر اختلاف جلوگیری می کنند که دارای ارزش معنوی بالایی است .
وی از تلاش اعضای و کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان در رسیدگی به پرونده ها و ایجاد صلح و سازش بین مردم تقدیر کرد .
سوری به اهمیت صلح و سازش در پرونده ها اشاره کرد و افزود: ایجاد صلح بین دو نفر مومن از سفارشات دین مبین اسلام است که این کار مورد توجه شورای حل اختلاف و کمکی به کاهش حجم پرونده های ورودی دادگستری است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =