ایسنا نوشت: جاده گرمسار به فیروزکوه پروژه راه سازی است که به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه مجوز ساخت آن در دولت دهم بدون آنکه ارزیابی زیست محیطی آن ارائه شود، صادر شد و حدود ۵۰ درصد پروژه به انجام رسید اما در حال حاضر نیز پروژه متوقف شده است.

محمد فریدی با بیان اینکه ارزیابی زیست‌محیطی راه گرمسار به فیروزکوه هنوز انجام نشده است، اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی استان تهران مشاورانی گرفته است تا با همراهی آنان این ارزیابی را انجام دهند و در حال حاضر در مرحله انجام مطالعات لازم هستند ولی ارزیابی هنوز تکمیل نشده و به تایید ما نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی زیست‌محیطی باید قبل از شروع پروژه انجام شود نه پس از انجام ۵۰ درصد از پروژه، گفت: در حال حاضر پروژه متوقف است و تا زمانی‌که اصلاحات لازم انجام و اعمال نشود، مجوز ادامه کار از طرف ما صادر نخواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه متاسفانه نیمی از پروژه در حد زیرسازی انجام شده است، عنوان کرد: زمانی که این پروژه در دولت دهم شروع به کار کرد، من مدیر این اداره نبودم و اطلاع ندارم که در ابتدا چه اتفاقی افتاد که اجازه انجام این پروژه داده شد.

فریدی ادامه داد: در دولت دهم اداره کل محیط زیست نمی‌توانست از پروژه‌های عمرانی دولت به دلیل آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری کند ولی در دولت آقای روحانی که - دولت محیط زیستی نامیده شده است- به این مسائل اهمیت داده می شود و محیط زیست حق اعمال نظر دارد.

وی در پایان اظهار کرد: از آنجایی که راه گرمسار به فیروزکوه از دو منطقه شکار ممنوع «کوه سفید دماوند» و «کاوه ده فیروزکوه» عبور می‌کند، لازم است که ارزیابی زیست محیطی انجام و به ما گزارش داده شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =