پیدا شدن اثر کلاسیک اندی وارهول در انباری خواننده سرشناس

آلیس کوپر خواننده سرشناس راک یکی از شاهکارهای اندی وارهول را پس از ۴۰ سال در انبارش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اثر مورد بحث صندلی الکتریکی قرمز کوچکی روی سیلک‌اسکرین از مجموعه «مرگ و فاجعه» اندی وارهول است. این اثر هیچ‌گاه رنگ قاب به خود ندیده و سال‌ها در میان اقلام هنری کنسرت‌های دهه هفتاد میلادی آلیس کوپر خاک ‌خورده است.

وارهول این صندلی را در یکی از اجراهای جنجالی آلیس کوپر دیده بود که در آن صحنه اعدام با صندلی برقی نمایش داده می‌شد. صحنه اعدام با صندلی برقی الهام‌گرفته از عکسی خبری مربوط به سال ۱۹۵۳ از اتاق مرگ زندان سینگ سینگ است. اتاق مرگی که ژولیوس و اتل روزنبرگ در آن اعدام شدند. آن‌ها متهم به جاسوسی برای روسیه و دادن اسرار اتمی آمریکا به روسیه بودند.

این اثر هنری گرانقیمت که احتمالا میلیون‌ها دلار قیمت دارد سال‌ها در میان دیگر تجیهزات تورهای موسیقی آلیس کوپر پنهان مانده بود تا اینکه شپ گوردن مدیر برنامه‌های کوپر با پی بردن به ارزش بسیار آثار وارهول در حراجی‌ آثار هنری اقدام به جستجو برای یافتن آن می‌کند.  

گوردون در این باره گفت:‌ «مادر آلیس به خاطر داشت که این اثر جایی میان دیگر وسایل آلیس کوپر در انباری است. ما انبار را گشتیم و آن را لوله‌شده در یک محفظه پیدا کردیم.»

نسخه سبز صندلی الکتریکی کوچک اثر اندی وارهول سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد. البته اثر پیدا شده در انباری آلیس کوپر امضای اندی وارهول را برخود ندارد و تا کنون اصالت آن تایید نشده است.

البته ریچارد پولسکی کارشناس آثار اندی وارهول به اصالت این اثر هنری اطمینان دارد و دلیلی برای تقلبی بودن آن نمی‌بیند.

منبع:‌ گاردین/ ۲۴ جولای

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =