تسنیم به نقل از دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران نوشت: در حال حاضر محصولات این حوزه به ۶۶ کشور جهان صادر می شود.

جمشید مغازه ای در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به صادرات 240 هزار تنی انواع شیرینی و شکلات به ارزش اقتصادی 600 میلیون دلاری طی سال گذشته در کشور افزود: این صنعت در اشتغال افزایی، پویایی تولید، صادرات، ارزآوری، رشد اقتصادی و مواردی از این دست در مملکت بسیار نقش آفرین است.

وی در ادامه میزان تولید سال گذشته صنعت شیرینی و شکلات کشور را یک میلیون و 600 تا 700 هزار تن اعلام کرد و اظهارداشت: این حجم تولید مربوط به شش شاخه صنعتی در این حوزه منجمله بیسکویت و کیک بوده است.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران ضمن اشاره به رشد چشمگیر صنعت بیسکویت و کیک طی 10 تا 15 ساله اخیر در کشور گفت: در حال حاضر سالیانه 700 تا 800 هزار تن بیسکویت و کیک در مملکت تولید می شود.

وی همچنین افزود: تولیدکنندگان ضمن تامین نیاز داخلی بخشی از محصولات خود را سالانه روی ریل صادرات قرار می دهند.

مغازه ای بیان داشت: در شرایط حاضر مجموع محصولات تولیدی صنعت شیرینی و شکلات ایران به 66 کشور جهان صادر می شود.

وی اضافه کرد: بخش عمده صادرات شاخه بیسکویت و کیک مربوط به بیسکویت است چرا صادرات کیک به دلیل ماندگاری پائین با مشکلاتی مواجه است.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران گفت: بیسکویت های بسته بندی به وسیله کارخانه های شناسنامه دار و برندهای مطرح تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی افزود: تولید شیرینی و شکلات های صنعتی مبتنی بر نظارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و با استانداردهای خاص است.

مغازه ای ضمن تصریح اینکه خطوط جداگانه ای برای تولید شیرینی و شکلات صادراتی در کشور وجود ندارد، اظهارداشت: تمامی محصولات اعم از صادراتی و غیر صادراتی بدون استثنا در یک خط واحد تولید می شوند.

وی با اعلام اینکه برای تولید بیسکویت های صنعتی از آرد نول استفاده می شود، گفت: بیسکویت یک کالای خشک است و نیازی به بهبود دهنده ها و نگهدارنده ها ندارد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران ضمن اشاره به این جمله که بیسکویت بیشتر بصورت ارگانیک در مملکت تولید می شود، افزود: طبق معمول برای تولید این کالا از آرد، شکر، مواد طعم دهنده و غیره استفاده می کنند.

مغازه در پاسخ به این پرسش که آیا ماشین آلات مربوط به تولید بیسکویت و کیک در ایران ساخته می شود، اظهارداشت: خوشبختانه در یک دهه اخیر صنعت ماشین آلات مربوط به تولید بیسکویت، کیک، شیرینی، شکلات، آدامس و غیره در کشور دچار تحولات شگرفی شده است.

وی یادآورشد: در حال حاضر بخش عمده ای از ماشین آلات و تجهیزات مربوط به صنعت شرینی و شکلات کشور بصورت داخلی تامین می شود.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =