نخستین دانشجو واحد بین‌الملل دانشگاه کردستان فارغ‌التحصیل شد

نخستین دانشجوی کارشناسی ارشد واحد بین‌الملل گروه حقوق دانشگاه کردستان به نام «آرام رحیم محمد» از کشور عراق در آذر ماه سال جاری با اخذ درجه عالی از پایان نامه‌ی خود دفاع کرد.

«آرام رحیم محمد» در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه وی یکی از 8 نفر گروه اول ورودی‌های بین‌المللی دانشگاه کردستان است، اظهار کرد: تجربه تحصیل در کشوری غیر از کشور محل زندگی تجربه‌ای غیرقابل توصیف است.

وی که نخستین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد واحد بین‌الملل دانشگاه کردستان است، از پایان‌نامه خود با موضوع «بررسی سقط‌جنین در حقوق کیفری ایران و عراق» به راهنمایی «شهرام محمدی» و داوری آقایان «اقبال میرزایی» و «افشین عبداللهی» دفاع کرده و با اخذ درجه عالی فارغ‌التحصیل شده است، از جمله مشکلات حین تحصیل در دانشگاه کردستان را عدم آشنایی با زبان فارسی دانست و افزود: در ترم اول به دلیل عدم آشنایی با زبان فارسی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم که خوشبختانه این مشکل در دوره‌های بعد با برگزاری کلاس‌های آشنایی با زبان فارسی از سوی دانشگاه برای دانشجویان خارجی، رفع شد.

آرام رحیم محمد، با بیان اینکه تجربه تحصیل در دانشگاه کردستان یکی از بهترین دوره‌های زندگی وی است، دلیل این ادعا را نحوه برخورد محبت‌آمیز و شایان تقدیر مردمان کردستان و دانشگاهیان از جمله اساتید، کارکنان، دانشجویان و خوابگاهیان دانست و اذعان کرد: خوشبختانه جمع گرم و دوستانه کردستانی‌ها یادگیری زبان، ادامه تحصیل و زندگی در کردستان را برای دانشجویان خارجی میسر کرده است.

این دانشجوی بین‌المللی دانشگاه کردستان با ذکر این نکته که دسترسی و بهره‌مندی از منابع غنی علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه کردستان گنجینه‌ای پربار برای یک دانشجوی خارجی است، تصریح کرد: دانشگاه کردستان در حوزه الکترونیک از دانشگاه‌های موفق است که در مقایسه با دانشگاه‌های عراق ظرفیت‌های بالایی را در زمینه تحقیقاتی و علمی، ایجاد کرده است.

وی دیگر دلیل انتخاب دانشگاه کردستان را نزدیکی قراین فرهنگی، زبانی، اشتراکات قومی و تردد آسان برای دانشجویان عراقی دانست و خواستار راه‌اندازی دوره دکتری رشته حقوق و بسترسازی مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در این مقطع تحصیلی شد.

آرام رحیم محمد به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارند، توصیه کرد: مهم نیست چه مدرکی دارید مهم این است که چه درکی دارید، نباید فراموش کرد که مدرک برای زندگی اهمیتی نخواهد داشت اگر علم و دانایی پشتیبانی آن نباشد.

این دانشجوی بین‌المللی دانشگاه کردستان در پایان از تمامی مسئولین دانشگاه، اساتید، دانشجویان و مردم کردستان به پاس زحمات و مهمان‌نوازی آنان قدردانی کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =