دوباره سر و کله گرگ‌ها در زنجان پیدا شد

ایسنا زنجان نوشت؛مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با اشاره به حمله یک قلاده گرگ به چند نفر از اهالی شهرستان ایجرود، گفت: گرگ مهاجم کشته شده و نمونه آزمایشی آن برای تشخیص احتمالی بیماری هاری به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از اعلام این حادثه، ماموران یگان حفاظت بلافاصله در محل اقدام به گشت‌زنی کردند، افزود: حمله گرگ به انسان در برخی نقاط استان همه ساله در فصل بهار مشاهده می‌شود ولی در این فصل از سال تاکنون موردی گزارش نشده بود که می‌توان عنوان کرد شرایط جوی نیز بر رفتار برخی گونه‌های جانوری تاثیر گذاشته و برای نخستین‌بار است که گرگ در فصل زمستان رفتار این‌چنینی از خود بروز داده است.

این مسئول با بیان اینکه گرگ گونه‌ای حائز اهمیت در زنجیره حیات در محیط زیست به‌شمار می‌آید، گفت: ولی متاسفانه به‌خاطر از بین رفتن زیستگاه‌های این جانور در استان و کاهش منابع غذایی شاهد هستیم که این جانور در برخی موارد به محیط های انسانی وارد شده و باعث بروز مشکل می‌شود.

موسوی‌مشکینی با اشاره به اینکه جمعیت گرگ در استان زنجان زیاد نبوده و تعداد آنها در حد معقول است، افزود: متاسفانه یکی از مشکلات دیگری که در مواجهه با این جانور مواجه هستیم اقدام نادرست برخی اهالی در نگهداری از توله گرگ‌ها است که متاسفانه باعث اختلاط گرگ با سگ و تولد توله‌هایی با خصوصیات خاص می‌شود که این اتفاق برای محیط خطرساز است.

وی ادامه داد: در برخی موارد شاهد خرید و فروش توله گرگ هستیم که با این موارد به‌شدت برخورد می‌شود و اهالی باید بدانند که گرگ باید در طبیعت به حیات خود ادامه دهد و نباید دخل و تصرفی در آن داشت.

این مسئول همچنین با تاکید بر مطالعه در رابطه با تعارض گرگ و جوامع انسانی، گفت: امیدواریم مطالعات دقیقی در این رابطه انجام دهیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =