دسترسی آسان به کتابهای روز  از اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب در استانها می باشد

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت دسترسی اسان وایجاد عدالت از اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب دراستانها می باشد

سیدهادی حسینی 24 مهرماه در آیین گشایش نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی از بحث‌های مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: حوزه فرهنگ با مسائل فرهنگی انسجام خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب هدیه خدا به بشر است، تصریح کرد: تمامی آورده‌های انبیا کتاب بوده که با قرآن می‌توان برای انتخاب راه درست و زندگی بشر از آن استفاده کرد

حسینی گفت: در حوزه علم و تفکر تاکنون جایگزینی برای کتاب پیدا نشده و کتاب همچنان پیشتاز است.

وی ادامه داد: تمام کتاب‌هایی که در دسترس عموم قرار می‌گیرد مناسب مطالعه نیست و موضوع مهم این است که افراد ظرفیت انس با کتاب را داشته باشند.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه‌ در شهرستان‌ها را ایجاد عدالت فرهنگی در کشور دانست و افزود: با این کار دسترسی مردم سراسر کشور به کتب ناشران مختلف به سهولت صورت می‌‎پذیرد.

حسینی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در 12 سال متوالی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و هر ساله نسبت به دروره‌های گذشته آن از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است، تاکید کرد: لازم است ناشران استانی در این زمینه استقبال بیشتری انجام دهند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرقت و سوءاستفاده در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: قانون مالکیت فکری در قالب لایحه در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوان این قانون را در راستای کاهش سرقت عملیاتی کنیم.
وی با اشاره به صحبتهای  ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت : کسی نمی تواند با ایران کل کل کند و لازم باشد همه مردم ایران لباس سپاه را بر تن می کنند چرا که ملت ایران بر سر منافع ملی همدل و یکصدا هستند.
وی تصریح کرد: سخنان اخیر ترامپ نشان داد، او مردم ایران را نمی شناسند و بی جهت برای مردم ایران خط و نشان می کشد.
حسینی با بیان اینکه ملت ایران با اقتدا به مقام معظم رهبری اجازه نمی دهند، دشمن حتی به اندازه سر سوزنی به خاک وطن چشم داشته باشد، افزود: رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به خوبی پاسخ تهدیدات ترامپ را داد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود توسعه رسانه های دیجیتال و الکترونیک، هنوز هم کتاب پیشگام است و این ابزار هنوز نتوانسته اند جایگزین کتاب شوند.
حسینی گفت: در راستای حمایت از نمایشگاه کتاب شهرکرد، 500میلیون ریال کتاب خریداری و در بین کتابخانه های نقاط کمتر توسعه یافته استان توزیع می شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =