ایرنا نوشت: محمد بن عبدالرحمان وزیر خارجه قطر گفت: دوحه جهت بررسی و حل اختلافات با مصر در آمادگی کامل بسر می برد.

وزیر خارجه قطر شب گذشته در گفت وگو با برنامه ' الحقیقه ' (واقعیت) تلویزیون رسمی این کشور، ضمن اعلام این مطلب گفت: برخی طرف ها از هر گونه تلاش برای پایان یافتن اختلافات جلوگیری می کنند.
وی ضمن نام نبردن از عربستان وامارات و سایر طرف های یاد شده، فاش کرد که تلاش هایی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در گذشته برای حل و فصل اختلافات میان مصر و قطر انجام گرفته، اما در عین حال تاکید کرد که تلاش های ولیعهد عربستان کامل نشد .
وزیر خارجه قطر ابراز داشت: مصر پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 در حال گذر از مرحله حساسی است و اختلافاتی میان دوحه و قاهره پس از کنار گذاشتن محمد مرسی از قدرت به وجود آمد و تلاش هایی برای حل وفصل اختلافات صورت گرفت، اما به نتیجه ای نرسید و روابط دوجانبه به سردی گرایید.
عربستان 15 خرداد 96 به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =