سال تحصیلی با حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز و ۹۶۰ هزار کارمند و معلم از فردا آغاز می‌شود

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سال تحصیلی جدید از روز شنبه با حضور بیش از 13 میلیون دانش آموز سال تحصیلی و 960 هزار کارمند و معلم را آغاز می‌شود.

سید محمد بطحایی در سفر به قم با آیات عظام سبحانی و صافی گلپایگانی و وحید خراسانی دیدار کرد و در این دیدارها با تشریح فعالیت های آموزش و پرورش، یکی از اهداف مهم این وزارتخانه را توسعه فعالیت های دینی و قرآنی و همچنین اجرا و استقرار نظام مند سند تحول آموزش و پرورش در عرصه های مختلف عنوان کرد.

وی با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز ماه محرم و دفاع مقدس  : اولین سال تحصیلی است که بنده توفیق خدمت در آموزش و پرورش را دارم در ابتدای این سال خدمت مراجع و علما رسیدیم که سال پرثمری را برای انقلاب و کشور داشته باشیم.

وی بااشاره به تحصیل بیش از 13 میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید، گفت: 138 میلیون جلد کتاب درسی در 900 عنوان کتاب درسی توزیع کرده ایم.

وی گقت: برنامه‌های تحصیلی در قالب کتاب‌های درسی به اجرا در می آید و سندی در آموزش و پرورش به عنوان سند تحول بنیادین وجود دارد و جزو معدود اسنادی است که کلی گویی و چشم انداز را بیان نکرده است، بلکه لایه ها و راهکارهای عملیاتی را پیش بینی کرده است.

بطحایی بیان کرد: تعدادی از زیر نظام‌های سند شامل، سه زیر نظام در ماه های اخیر آماده می شود؛ این سند مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش را روشن کرده است و تا حدود زیادی مشخص کرده است که از چه مسیری برای تحول در نظام آموزش و پرورش حرکت کنیم، خروجی‌های ما دانش آموزانی است که در حال تحصیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین در عمل با موانعی مواجه است که بخشی از آن مرتبط به منابع انسانی و اقتصادی است؛ حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صورت ظریف گله مندی خود را از این نقیص‌ها اعلام کردند که چرا این سند مستقر نمی شود.

وی گقت: امیدواریم با لطف خداوند این سند را مستقر کنیم و از منابع آن در نظام آموزشی کشور استفاده کنیم.

بطحایی گفت: دو محور در سال تحصیلی پیاده خواهیم کرد، زیرا چشم امید جامعه برای رستگاری به آموزش و پرورش است؛ اینکه آموزش و پرورش به سطحی برسد که علاوه بر متدین کردن دانش آموزان آنها را با نیازهای اجتماعی نیز بیشتر آشنا کند.

وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: امروز فضای مجازی و هجمه هایی که دشمنان دین و ایمان مردم از این طریق وارد می کنند، تهدیداتی دارد که باید دانش آموزان در مقابل آن محافظت و مقاومت داشته باشند؛ به همین خاطر به دنبال آن هستیم که در سال تحصیلی جدید دانش آموزان با نیازهای فردی و اجتماعی خود بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: بخش دوم، روش اداره آموزش و پرورش است؛ در وضعیت موجود با توجه به اینکه از امکانات همیشه گله مند بودیم، ولی بودجه های دولتی نیز به خوبی استفاده نمی شود و اتلاف سرمایه‌ها هنوز وجود دارد و دلیل اصلی آن عدم اصلاح روند مدیریت منابع، کم بودن اختیارات به مدارس و ... است. 

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =