ایرنا نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت ۲۸۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و ۶۵۹ میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان قیمت مصوب کرده که با وجود محدودیت‌های بودجه، تسهیلات بلاعوض همان روز به خزانه ابلاغ و این پول هم اکنون به حساب بنیاد مسکن واریز شد.

محمدباقر نوبخت در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی ازمراجع عظام تقلید با تقدیر از کمک‌ها و عملکرد مردم به زلزله زدگان غرب کشور، افزود: پس از این حادثه دولت سه وظیفه اساسی امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائمی را تعریف و اقدام‌های لازم را بر مبنای این وظایف تصویب، اجرا و یا درحال اجرایی کردن است.
وی با بیان اینکه کمک‌های قابل ستایش مردم رافع وظایف دولت برای کمک به زلزله‌زدگان نیست، ادامه داد: برای اسکان موقت زلزله‌زدگان از همان روز اول با حضور رئیس جمهوری در کرمانشاه دستورات لازم داده شده و در نخستین جلسه دولت پس از این حادثه نیز برای کمک به زلزله زدگان در پنج سرفصل برای افراد آسیب دیده برنامه‌ریزی شده است.
نوبخت با بیان اینکه موضوع زلزله به جهت اهمیت با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که در بازسازی خانه‌های تخریب شده اصول فنی و ایمنی را رعایت کنند. متاسفانه مردم به الزام ایمن سازی ساختمان‎ها به عنوان یک نظارت سخت گیرانه نگاه می کنند. در حالیکه به دلیل رعایت نکردن این اصول ایمنی متاسفانه برخی ساختمان‌های تازه ساخت نیز در این زمین لرزه دچار آسیب شدند.

نوبخت در این دیدار آماری هم از وضعیت درآمدهای کشور ارائه کرد و ادامه داد: ازسال 92 تاکنون سهم درآمدهای نفتی از کل درآمدهای مالی از 41 درصد به 26 درصد کاهش و سهم مالیات از 33 درصد به 36 درصد افزایش یافته است. سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی ما بسیار اندک است که باید این رقم با برنامه ریزی و به تدریج افزایش یابد. اعتقاد دولت این است که نباید بیش از این به کسبه فشار آورد و برای شناسایی دانه درشت‌ها اقدام‌ها و نرم‌افزارهای لازم در حال طراحی است.
گفتنی است نوبخت در بدو ورود به قم در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در دفتر آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید حضور یافت. نوبخت همچنین با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفت وگو کرد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =