وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه اندازی دو کنارگذر غرب و شرق می تواند در ساماندهی ترافیک استان اصفهان تاثیر گذار باشد، افزود: فاز اول کنار گذر شرق پاییز سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

عباس آخوندی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح فاز سوم کنارگذر غرب اصفهان ضمن ابراز خرسندی در خصوص افتتاح پروژه های بزرگ در اصفهان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه قانون مشارکت بخش خصوصی با وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده است، اظهار داشت: این قانون اجاره مشارکت ساخت، نگهداری و ناوگان را به بخش خصوصی در همه بخش های هوایی، زمینی و دریایی می دهد.

وی با بیان اینکه این آئین نامه در دو سال گذشته تغییر کرده است، تصریح کرد: همه اهداف مشارکت بخش خصوصی در این آئین نامه لحاظ شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی سه سال گذشته چندین هزار میلیارد تومان قرار داد منعقد شده است، افزود: بازگشت سرمایه کاملا اقتصادی است و تحمیلی از سوی دولت نخواهد بود.

۷۰ درصد سود برای مشارکت بخش خصوصی تصویب شد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سود بخش خصوصی ۷۰ درصد و دولت ۳۰ درصد است، گفت: دوره بازگشت نیز ۱۲ سال در نظر گرفته شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای مشارکت دارند، افزود: آزادراه ها محور اصلی توسعه و قرار است ۱۰ هزار کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه اندازی دو کنارگذر غرب و شرق می تواند در ساماندهی ترافیک استان اصفهان تاثیر گذار باشد، افزود: فاز اول کنار گذر شرق پاییز سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حمل و نقل و تعداد مسافران بین شهر مبارکه و اصفهان باید توسعه مسیر ریلی مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما تلاش داریم بخش راه آهن حومه اصفهان را مورد حمایت قرار دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه در حوزه جابجایی بار در اصفهان در استان به ویژه در بخش فولاد باید از مسیر ریلی استفاده کنیم، تصریح کرد: با این امر هم در انرژی صرفه جویی خواهد شد و هم امنیت جانی مردم تامین می شود.

راه آهن زرین شهر - بافق در حال بهره‌برداری است

وی با اشاره به اینکه راه آهن زرین شهر - بافق به طول ۶۵ کیلومتر مورد توجه است، گفت: این مسیر در حال دوطرفه شدن است و با سرعت در حال بهره برداری است و تاثیر بسزایی در جابجایی فولاد و مسافر اصفهان و یزد خواهد داشت.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =