در بازدید از نمایشگاه «نیمروز» مطرح شد/ صدور روادید برای هنرمندان افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه و محمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو، سه شنبه ۲۳ آبان با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه بازدید از نمایشگاه «نیمروز» با ذکر این نکته که این آثار واقعیت‎های جامعه افغانستان و درونیات هنرمندان افغانستانی ساکن در گوشه و کنار دنیا را به خوبی در معرض دید هنردوستان قرار می‎دهند، اظهار کرد: تصور نمی‎کردم این تعداد اثر با این همه تنوع و مفاهیم نو را در این نمایشگاه ببینم. بازدید از نمایشگاه «نیمروز»، با توجه به شباهت‎های فرهنگی میان دو ملت ایران و افغانستان، می‎تواند حاوی نکات آموزنده بسیاری برای علاقمندان به فرهنگ و هنر باشد.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارایه تسهیلات ویژه به هنرمندان افغانستانی برای  حضور در ایران به منظور تبادلات فرهنگی و هنری میان آنها و هنرمندان ایران و نیز برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری نیز گفت: تا ظرف چند روز آینده رایزنی‎هایی از سوی وزارت امور خارجه برای تسهیل در صدور روادید هنرمندان و نخبگان افغانستان صورت گیرد.

قاسمی ادامه داد: باید ارتباط هنرمندان افغانستانی با بخش های فرهنگی سفارت ایران در افغانستان بیشتر شود تا این عزیزان بدون آنکه نیاز به حضور در صف های طولانی نوبت دهی مراکز کنسولی باشند از طریق یک مسیر مشخص، مراتب حضورشان در ایران سریع تر فراهم شود چرا که معتقدیم وقت هنرمند بسیار ارزشمند است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان صحبت‌هایش نیز بیان کرد: از سویی دیگر می توان همچون کنگره های مختلفی که در کشور برگزار می شود از جمله کنگره های علمی  پزشکی و... تدابیری اندیشید تا برگزارکنندگان برنامه های بین المللی فرهنگی و هنری  با ارایه لیست اسامی به وزارت امور خارجه زمینه حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر خصوصا کشور افغانستان را در ایران تسریع بخشند.

نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز»  تا پنجشنبه ٢۵ آبان در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپاست.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =