نمایشگاهی از فعالیت‌های پروژه ساماندهی نما و منظر پیاده‌راه شاه عبدالعظیم حسنی این روزها در شهر ری برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها نمایشگاهی از فعالیت‌های پروژه بهسازی و ساماندهی نما و منظر پیاده‌راه شاه‌عبدالعظیم در فضای باز پیاده‌راه برپا شده که مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.

اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در تداوم فعالیت‌های بهبود نما و منظر شهری که از خیابان ناصرخسرو آغاز و به خیابان انقلاب، میدان و خیابان بهارستان ختم شد اینک محدوده میدان و پیاده راه حرم عبدالعظیم حسنی را به فرجام رسانده است.

این پروژه در مسافتی به طول 1200متر در 8600 مترمربع طی بازه زمانی هشت ماهه به انجام رسیده است. از ویژگی‌های این بهسازی علاوه بر پیرایش جداره‌ها از زواید و الحاقات و اجرای جداره آجری با 930 متر طول تزیینات مقرنس، 265مترمربع تزیینات مشبک فخرومدین و 165مترمربع تزیینات کاشی هفت رنگ در هم پیوندی است که با بافت تاریخی مذهبی شهرری را تجسم بخشیده است.

این پروژه با هشتاد میلیارد ریال بودجه توسط سازمان زیباسازی با برگزاری مناقصه عمومی از بیستم فروردین ماه به اجرا درآمده است. همچنین مرمت کاروانسرای عباسی متعلق به دوره صفوی نیز در دستور کار این پروژه است که پیش بینی می شود تا پایلن آذرماه تکمیل و به بهره برداری برسد.

58243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    1 0
    کاش از اون دو تا پاساژ ابتدای این پیاده راه که برخلاف این جداره سازی نمای متفاوتی دارند هم عکس می گرفتید. ساخت یکی از ان ها هنوز پایان نگرفته. مگر غیر از اینه که این دو بنا هم در همین راسته وجود دارند پس چرا باید یک نمای عجیب غریب و متفاوت داشته باشند که این هماهنگی و زیبایی را کلا ندیده بگیره؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    1 0
    این کارها قشنگه....در میدان انقلاب تهران چند سال پیش وقتی قدم میزدی انگار داشتی در خیابان های شهری عقب افتاده قدم میزدی واقعا جای تاسف داشت الان نمیدانم چه وضعیتی داره اما امیدوارم درست شده باشه
  • سلام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    0 0
    امیدوارم این نقش و نماها در زمان زلزله مخل ایمنی نباشند