تازه‌ترین تصاویر ارسالی فضاپیمای «جونو» از سطح سیاره مشتری، آسمان آبی‌فام این غول گازی با زیبایی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد. این تصاویر، بخشی از پروژه علوم شهروندی ناساست که طی آن، علاقه‌مندان، تصاویر خام را پردازش می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، فضاپیمای جونو تازه‌ترین سفیر ناسا در سیارات منظومه شمسی است که هر ۵۳ روز یک گردش مداری را به دور سیاره مشتری کامل می‌کند.

پژوهشگران ناسا برای جلب توجه عموم مردم، تصاویر خامی را که فضاپیمای جونو به زمین می‌فرستد، روی پایگاه اینترنتی «JunoCam» بارگذاری می‌کنند تا علاقه‌مندان، تصاویر دلخواه خود را پردازش کنند و با رنگ‌آمیزی آن‌ها، سرعت تحلیل اطلاعات را افزایش دهند. «جونوکم» به‌رغم زمان اندکی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد، به فهرست پرمخاطب‌ترین پروژه‌های علوم شهروندی در سال‌های اخیر راه یافته است.

«جرالد آیشستات» و «شان دوران»، دو علاقه‌مندی هستند که تصاویر پردازش‌شده آن‌ها طی روزهای اخیر با استقبال گسترده‌ای در فضای مجازی روبه‌رو شده است. تصاویر آن‌ها رنگ‌های متنوعی را به نمایش گذاشته است، از آبی سیر گرفته تا ارغوانی، بنفش و سرخ؛ اما این نمای حیرت‌انگیز نباید شما را در مورد طبیعت خشن و نابودگر این سیاره به اشتباه بیندازد.

توفان‌های سیاره مشتری با سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌وزند و کافی است کمی درون ابرها فرو بروید تا فشار محیط، شما و فضاپیمایتان را خرد و مچاله کند.

منبع: تایم
۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =