ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا می گوید سیاست انزوای کره شمالی را دنبال می کنیم تا رهبران آن بدانند که هر آزمایش موشکی، آن را بیشتر منزوی می کند.

رکس تیلرسون روز سه شنبه در شورای آتلانتیک با موضوع همکاری های آمریکا و کره حضور یافت و افزود: کره شمالی، همکاری با چین، مبارزه با داعش در عراق و سوریه، سیاست های مبارزه با تروریسم به خصوص در خاورمیانه و همچنین سیاست ضدتروریستی در جهان بخش های یکسال فعالیت سیاست خارجی بوده است.

وی ادامه داد راهبردهای ما در جنوب آسیا، افغانستان، پاکستان و هند و همچنین بازگرداندن روابط با روسیه است.
وزیرخارجه آمریکا کره شمالی را تهدید جدی برای جهان و آمریکا دانست که روز به روز بر تهدیدهایش افزوده می شود و گفت ما می خواهیم به صبر استراتژیک پایان دهیم و استراتژی پاسخگو کردن این رژیم را شروع کنیم.

تیلرسون اضافه کرد تهدید کره شمالی به قدری بزرگ شده است که بیش از این نمی توان آن را نادیده گرفت. سیاست ما درباره کره شمالی کاملا روشن است و آمریکا خواستار عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های اتمی است.

وی با بیان اینکه می خواهیم به کره شمالی فشار وارد کنیم تا متقاعد شوند برنامه اتمی خود را متوقف کنند، اظهار کرد دو قطعنامه شورای امنیت با حمایت روسیه و چین نشان می دهد که این برنامه، تهدید جدی برای جهان است.
قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، واردات نفت و گاز کره شمالی را محدود و صادرات پارچه این کشور را ممنوع می کند.
هدف از این تحریم ها ضربه زدن به درآمد مالی دولت کره شمالی است.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل هم گفته بود که دست کم گرفتن ابتکار عمل چین و روسیه اشتباه بزرگی خواهد بود.
این دو کشور پیشنهاد توقف همزمان برنامه موشکی و اتمی کره شمالی و رزمایش های آمریکا و کره جنوبی در منطقه را داده اند.
وزیر خارجه آمریکا یادآور شد علاوه بر تحریم های اقتصادی، سیاست انزوای کره شمالی را دنبال کردیم. 22 کشور دیپلمات های خود را فراخواندند و سفارت خانه هایشان را تعطیل کردند تا رهبران کره شمالی بدانند که هر آزمایش موشکی می تواند آن را بیشتر منزوی کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =