ایرنا نوشت: در حالی که آمریکا و کره جنوبی بتازگی به رزمایش بزرگ دو ماهه خود در منطقه پایان داده اند، آمریکا در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر بمب افکن هایش را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آورده است.

 وزارت دفاع کره جنوبی با صدور بیانیه ای ضمن تایید پرواز بمب افکن های آمریکایی تعداد آنها را 2 فروند و مدل آنها را «بی - 1 بی اس» اعلام کرده است.
این پروازها در شرایطی انجام می شود که بار دیگر به دلیل مرگ «اوتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی که بتازگی توسط کره شمالی آزاد شد، روابط میان آمریکا و کره شمالی پرتنش شده است.
این دانشجوی 22 ساله دانشگاه ویرجینیا که 17 ماه در کره شمالی در بازداشت بسر می برد، روز دوشنبه در بیمارستان سینسیناتی آمریکا از دنیا رفت.


در بیانیه امروز وزارت دفاع کره جنوبی زمان پرواز هواپیماهای راهبردی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره، عصر دیروز (سه شنبه) اعلام شده و در آن آمده است که پروازها در چارچوب مانور نظامی با هواپیما‌های جنگنده ارتش کره جنوبی صورت گرفته است.
سرهنگ دوم «کیم سونگ دوک»، افسر روابط عمومی نیروی هوایی کره جنوبی نیز در این زمینه به خبرگزاری یونهاپ گفته است که آمریکا و کره جنوبی به عنوان دو کشور متحد به طور مداوم چنین مانورهای نظامی مشترکی را برگزار کرده اند.
ارتش آمریکا نیز با صدور اطلاعیه‌ای دلیل حضور هواپیماهای بمب افکن این کشور در منطقه فوق را انجام دو مانور جداگانه با نیروهای هوایی کشورهای ژاپن و کره جنوبی اعلام کرد.


در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که هدف از این پروازها، همبستگی میان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در برابر اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده در جبهه اقیانوس آرام بود.
پرواز این جنگنده ها بر فراز کره جنوبی با سخنان «مون چانگ این» مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی در زمینه متحد سازی، امنیت و امور خارجی در تضاد است که گفته بود سئول در صورتی که کره شمالی توسعه هسته ای و موشکی خود را متوقف کند همکاری های استراتژیکش را در منطقه با آمریکا کاهش خواهد داد.
در همین حال دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفته است که اظهارات «مون چانگ این» یک اظهار نظر شخصی است نه یک دیدگاه رسمی.
ایالات متحده آمریکا این جنگنده ها را پس از اینکه کره شمالی در 29 ماه می، یک موشک بالستیک را مورد آزمایش کرد در منطقه مستقر کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =