۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸

۷۰۰ قلم اشیاء عتیقه تقلبی که توسط نیروی انتظامی در عملیاتهای مختلف از سودجویان کشف شده بود، در ارومیه امحاء شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از میراث فرهنگی آذربایجان غربی، ۷۰۰ قلم اشیاء عتیقه تقلبی که توسط نیروی انتظامی در عملیاتهای مختلف و در حین خروج از کشور از سودجویان کشف و ضبط شده بود، در ارومیه امحاء شد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در این خصوص با بیان اینکه این اشیاء تقلبی بوده و فاقد هرگونه ارزش فرهنگی و تاریخی اند افزود: این اجناس به قیمت های بسیار بالایی توسط سودجویان خرید و فروش شده است.
محمد فتحی ادامه داد: این اشیاء طی سالیان گذشته توسط ارگانهای مختلف و نیروی انتظامی کشف و ضبط شده بود و طبق قوانین، بمنظور جلوگیری از ورود مجدد آن به بازار، به نفع اداره کل میراث فرهنگی استان مصادره شد.
وی افزود: این اشیاء و اقلام که به طرز ماهرانه ای توسط جاعلان و سوداگران عتیقه، قلب شده بود شامل انواع و اقسام سکه، انواع مهر، مجسمه های سنگی و برنزی، ظروف شیشه ای و سفالی و چند جلد کتاب بودند که برابر موافقت معاونت میراث فرهنگی کشور، نسبت به امحاء آنها اقدام شد.
فتحی با قدردانی از حس دلسوزی و علاقمندی که عموم شهروندان نسبت به حفظ و پاسداشت مواریث فرهنگی دارند، گفت: خرید و فروش و نگهداری هرگونه اشیاء عتیقه و همچنین تهیه و خرید و فروش اشیاء و اقلام تقلبی، جرم مشهود بحساب آمده و طبق قوانین کشور، مجازات حبس و جریمه نقدی برای متخلفان در پی خواهد داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =