ایسنا نوشت: سخنگوی ستاد انتخاباتی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و صادق زیبا کلام در رابطه با شانس پیروزی حسن روحانی و حمایت اصولگرایان معتدل از او اظهار نظر کردند.

صادق زیباکلام در دانشگاه سیستان و بلوچستان با تسلیت شهادت چند تن از مرزبانان کشور، گفت: من از جریان اصلاحات ، اعتدال و آقای روحانی به شدت حمایت می کنم و عقیده دارم باید همه به این شخصیت رای دهند.
 
وی در ادامه تصریح کرد:  همه باید از این حق برخوردار باشند که در انتخابات شرکت کنند و مردم در نهایت باید تصمیم گیر باشند.
 
این استاد دانشگاه در ادامه به کارنامه سه ساله  دولت روحانی اشاره کرد و یادآورشد: باید به این دلایل به این فرد رای داده بشود ؛اولا به دلیل سیاست خارجی قوی که داشتند و به خاطر ایجاد برجام که توانست در 21ماه با کشور های ابر قدرت جهان مذاکره کند و در این زمینه توانست از مصیبت هسته ای جلوگیری کند چون متاسفانه اصولگرایان در دوره چرخه هسته ای را متوقف کردند که آقای روحانی توانست صنعت هسته ای را عادی سازی کند.
 
وی تصریح کرد : رابطه ما با عربستان خراب است که باید آقای روحانی در دور دوم ریاست جمهوری خود رابطه ایران وعربستان و دیگر کشور ها را عادی سازی کند.

دو قطبی بین قالیباف و روحانی ایجاد خواهد شد

هادی قوامی نیز اظهار کرد: بعد از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی، شرایط انتخابات قدری متفاوت شد. در این مناظره آقای جهانگیری خیلی قدرتمند ظاهر شد و اوضاع برای آقای روحانی هم نسبت به گذشته بهتر شد و به نظر می رسد نوعی دو قطبی بین آقایان قالیباف و روحانی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به گرم تر شدن فضای انتخابات در هفته های آخر افزود: با برگزاری مناظره ها انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات نیز بیشتر می شود و انتخابات پرشور تر خواهد شد. ضمن اینکه هر چه به سمت دو قطبی شدن انتخابات پیش برویم شرایط دولت مستقر بهتر خواهد شد و پیش بینی من این است که نهایتا آقای روحانی با رای بالا انتخاب می شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به نظر می رسد تشکیل جبهه اصولگرایان معتدل می تواند موج جدیدی در حمایت از آقای روحانی ایجاد کند و از هفته آینده نیز افرادی بیشتری جذب این جبهه خواهند شد.

قوامی در پایان تصریح کرد: من فکر می کنم حمایت آقای ناطق نوری از آقای روحانی حداقل 20 تا 30 درصد آرای اصولگرایان را به نفع آقای روحانی جذب خواهد کرد بویژه اینکه در طرف مقابل بداخلاقی‌ها بیشتر شده و انتظارات برآورده نشده است.

پشتوانه دولت اعتدال، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان عاقل هستند

محمدعلی وکیلی در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در یاسوج افزود: ما یک دوره هشت ساله‌ای را به نام حاکمیت اصولگرایان با محوریت احمدی‌نژاد پشت سر گذاشته‌ایم، برای این‌که مرز خدعه و صداقت را تشخیص بدهید مجبور هستم به لحاظ گفتمانی بر این دوره پلی بزنیم که چه بودیم و چه بر سرمان آمد. ما یک کشوری بودیم به نام ایران با علم گفت‌وگوی تمدن‌ها در صحنه جهانی آوازه داشتیم. جمهوری اسلامی با پیش قراولی جریان اصلاح طلب در دوره هشت ساله حاکمیت اصلاح‌طلبان در صحنه جهانی همه جا هم پرچمش در اهتزاز بود، هم صدایش رسا بود، حرفش شنیدنی بود و دنیا برای دوستی یا آن دستشان دراز بود. در یک مقطعی بنابر اتفاقی وقتی سفرای اروپایی را از کشور فراخواندند، بعد از یک ماه مجبور شدند بدون وساطت، خواهش و التماس خود دست از پا درازتر به کشور ما برگردند و پشت صحنه و میزهای رسمی از ایران عذرخواهی کنند.

وی تصریح کرد: اما در آن هشت سال چه بر سر کشور آمد، در آن مدت با وجود این‌که درآمد نفتی مملکت حدود 700میلیارد دلار شد در نتیجه بی‌تدبیری در اداره کشور، یاوه‌گویی از تریبون‌های رسمی، بی‌توجهی به مناسبت‌های بین‌المللی، کشور را با یک "ده" اشتباه گرفتند، بی‌توجهی به مسئولیت سیاسی، شان و جایگاه رئیس دولت بودن سرانجام کشور به ابنجا رسید. کشور بزرگی چون ایران با آن سرمایه عظیم معنوی که از شهدا، جنگ و رزمندگان داشت و در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نداشتیم برای بزرگی این کشور تقدیم شد اما در نهایت سرانجام ما در سال 91 به جایی رسیدیم که مطابق مصوبات سازمان ملل نه تنها خواست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بلکه بر اساس مصوبات سازمان ملل ایران مجبور شد از فروش نفت محروم شود و منحنی صادرات نفت چهار میلیون بشکه به 700هزار بشکه برسد.

وی با بیان این‌که «این 700هزار بشکه را ما اجازه نداشتیم با کشتی‌های خود صادر کنیم»، اظهار داشت: کشتی‌های غول پیکر جمهوری اسلامی در لنگرگاه‌های خود لنگر انداخته بود و اجازه حرکت نداشت، مجبور شدیم این میزان نفت را به صورت قاچاقی زیر پرچم کشورهای ذره‌بینی همچون جی بوتی بفروشیم و معادل آن را اجناس بنجل چینی و هندی را وارد کنیم. آیا این عزت بود؟ آیا جز عزت‌فروشی چیزی از این مملکت باقی مانده بود؟

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی افزود: روزی که آقای احمدی نژاد به نمایندگی اصولگرایان این مملکت را با تمام منابع تحویل گرفت قیمت هر عدد سکه بهار آزادی 65 هزار تومان و روزی که تحویل داد یک میلیون و 500هزار تومان شده بود. روزی که ایشان مملکت را تحویل گرفت قیمت هر دلار به عنوان سنبل نظام استکبار 700تومان بود، روزی که تحویل داد، 4200تومان شده بود و اینها شاخص یک جریان گفتمانی و بنیادی هستند. تمام بنیادهای اخلاقی در نتیجه خیره‌سری فرو ریخت. هر روز به صورت یکی از بزرگان چنگ می‌انداخت و هر روز صندلی را از زیر پای یکی از بزرگان کشیده‌اند.

وی ابراز عقیده کرد: برای اولین بار در محضر شما نکته ای را عرض می کنم رسانه‌ ها بنویسند خیانتی که در آن هشت سال شد بارها گفته شده معادل هزینه هشت سال جنگ تحمیلی و بلکه بیشتر بود. خیانتی که در آن هشت سال جریان گفتمانی به این مملکت شد، نسلی را به نام نسل دهه 60 تربیت کرده‌ایم این نسل از نظر من نسل سوخته شد. جریان احمدی‌نژاد، جریان حاکم اصولگرایی این نسل را یا بدنام اقتصادی و از گردونه تاثیرگذاری خارج کرد. همین اختلاس‌های چند صد میلیاردی که دانه بزرگ‌هایش را شنیدیم و دانه کوچک‌هایش را هم نمی‌شود، فهرست کرد و بخشی را هم با برچسب‌های سیاسی از گردونه تاثیرگذاری در مناسبت‌های جمهوری اسلامی خارج کردند. نسل دهه 60 ما باید اکنون نسل پیش قراول اداره کشور باشد اما نیستند و از گردونه خارج شدند. عده ای را با ضد انقلاب نمایی، مخالفت با آن دولت و مخالفت با نظام تقسیم کردند و هر مخالفی را به نام مخالف با نظام از گردونه خارج کردند. بخشی را هم با آلوده کردن به حوزه اقتصاد و بی انظباطی مالی که در کشور حاکم کردند به دلیل آلودگی اقتصادی از گردونه خارج شد و اکنون کُمیت ما در بهره مندی از نسل دهه 60 لَنگ است.

وکیلی عنوان کرد: از برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در مناظرات حرفهایی شنیده شده که می گویند پنج میلیون شغل و دیگری می گوید 6 میلیون شغل ایجاد می کنم، اینها دروغ است. به عنوان نماینده مردم در مجلس، عضو کمیسون تلفیق بودجه و کسی که دستش در کار است و فرصتها و ظرفیتهای کشور را می داند، می گویم ما با دروغگویان بین المللی و سیستمی طرف هستیم. کشور را نمی شود به دست انسانهای دروغگو سپرد، تاوان دروغگویی طی آن هشت سال مکافات عملی بود که در این روزها گریبان برخی از آنها را گرفته است. با دروغ نمی شود کشور را اداره کرد. این وعده‌های افزایش یارانه 250 یا 300هزار تومانی که به یک جوک شبیه است، تمسخر کردن مردم و توهین به شعور و کرامت مردم است. اینها فکر می کنند مردم میران صداقت اینها را نمی دانند، قدرت راستی آزمایی ندارند یا احیانا اینها از کره دیگری آماده اند.

وی تاکید کرد: ما در نقطه طلایی هستیم اگر 29 اردیبهشت درست تصمیم گرفتیم این عقلانیت برآمده از زجرهای هشت ساله و 10ساله از مبدا 92 به این طرف تثبیت می شود. جبهه عقلا شکل گرفته است، خوشبختانه عقلای اصولگرا هم راه خود را جدا کرده‌اند ما در مملکت دو جبهه داریم جبهه عقلا از سید محمد خاتمی گرفته تا آقای روحانی همه در یک طرف خط قرار گرفته اند و در سوی دیگر جبهه هایی از تندروها که امروز باید برای میزان هزینه ای که برای مملکت ایجاد کرده اند، پاسخگو باشند اما مدعی شده اند. البته این ویژگی تندروی است و نمی توان کاریش کرد. مردم فریب ادعاها و بازیهای سیاسی را نخورید، جریانی که می تواند با خرد جمعی راه تعامل کشور را با دنیا هموار کند تا امکان سرمایه گذاری در کشور فراهم شود، همین جریان دولت اعتدال آقای روحانی به پشتوانه اصلاح طلبان و اصولگرایان عاقل است.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =