ایسنا نوشت: فرمانده کل سپاه گفت: برخی نگاه ناقصی به انقلاب اسلامی دارند و هدف آن را تنها شکست طاغوت و استقرار نظام اسلامی می‌دانند.

سرلشگر محمدعلی جعفری در مراسمی که به مناسبت سالروز میلاد امام حسین(ع) و همچنین روز معلم برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک همه نیروهای انقلاب باید بر انجام وظیفه حفظ، توسعه و تعمیق انقلاب باشد، گفت: سرنوشت اسلام عزیز به مجاهدت‌های شما معلمان عزیز و کار و تلاش ما بستگی دارد. همانطور که امام فرمودند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد اسلام شکست می‌خورد. انقلاب اسلامی که چارچوب فعالیت ما است را ابتدا باید بدانیم که اهداف آن چیست و به دنبال چیست.

وی با بیان اینکه برخی نگاه ناقصی به انقلاب اسلامی دارند و هدف آن را تنها شکست طاغوت و استقرار نظام اسلامی می‌دانند، گفت: اختلاف دیدگاه در همین جا است که ما می گوییم اگر در بیانات امام جستجو کنیم می بینیم که موضوع انقلاب اسلامی با گسترش دین اسلام تطبیق دارد و تشکیل حکومت اسلامی راهی جز پیشرفت انقلاب اسلامی ندارد.

جعفری با تفکیک ابعاد بیرونی و داخلی انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد بیرونی انقلاب مبتنی بر اصل اساسی اسلام که برگرفته از مکتب عاشورا است، در واقع همان اصل ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است که به بیداری اسلامی در برابر ظلم می انجامد. این بخش به لطف پرچمداری رهبر معظم انقلاب اسلامی به بهترین نحوی در حال اجراست و جنگ تحمیلی را نیز دقیقا برای همین به ما تحمیل کردند تا جلوی اشاعه انقلاب اسلامی را بگیرند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: اما بعد دیگر انقلاب اسلامی در داخل کشور است که شما معلمان در داخل کشور در امر جامعه‌سازی و تربیت نسل جدید کشور فعالیت دارید که بعد داخلی انقلاب اسلامی است و از بعد خارجی انقلاب اسلامی مهم‌تر است که می‌تواند انقلاب را به پیش ببرد و عمق ببخشد.

جعفری گفت: در کلام رهبری انقلاب اسلامی پنج مرحله دارد که مرحله اول و دوم آن شکست طاغوت و استکبار، مرحله سوم آن اسلامی شدن دستگاه های نظام جمهوری اسلامی، مرحله بعد اسلامی شدن جامعه و در نهایت مرحله پنجم اسلامی شدن کل جهان است. اسلامی سازی دستگاه‌های نظام یک هدف بسیار بلند و سخت است که بخشی از این وظیفه سنگین بر عهده شما معلمان است که وظیفه تربیت نسل آینده انقلاب را بر عهده دارید.

وی با بیان اینکه دولت‌ها نتوانسته‌اند بستر را برای تربیت و انسان‌سازی در مدارس کشور فراهم کنند، گفت: در این زمینه اشکالات زیادی داریم که شاید بیشتر به مجموعه سیستم و دستگاه‌های دولتی برمی‌گردد که اگر این نبود رهبری نمی‌فرمودند که مشکل ما در اسلامی‌سازی، دستگاه‌های نظام است.

جعفری با بیان اینکه ما در نظام اسلامی علاوه بر نهادها امنیتی و نظامی سه قوه اصلی قضایی، اجرایی و مقننه را داریم، اظهار کرد: آنچه که همه به آن اذعان دارند امنیت خوب کشور در داخل مرزها است که نشان می‌دهد نهاد نظامی ما کار خود را درست انجام داده است اما در سایر مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی واجتماعی در جامعه نواقص و اشکالات فراوانی داریم که همه اینها به وضع تربیت و آموزش کودکان ما در سنین 7 تا 14 سالگی برمی‌گردد که اگر درست و کامل انجام بگیرد، جامعه ما بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی در کشور ما یکی از افتخارات نظام اسلامی است، گفت: سرنوشت کشور ما بستگی به آرا مردم و تصمیم مستقیم آنها در انتخاب نمایندگان دو حوزه اجرایی و قانونگذاری دارد که این دو قوه وظیفه برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش و سطوح بالاتر علمی کشور را برعهده دارند.

وی با تفکیک دو نوع نگاه اسلامی و غربی در اداره و مدیریت کشور اظهار کرد: الگوی غربی اداره کشور که بر اساس تجربه بشری و اصول علمی در جهان است و می‌گوید که شما اگر می‌خواهید توسعه پیداکنید باید از تجربه کشورهای غربی استفاده کنید. اما تفاوت جامعه ما با دیگر جوامع، اسلامی بودن آن است و اسلامی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی که شرط اصلی این نظام است باعث می‌شود تا نتوانیم در اداره جامعه و مسائل اداری و اقتصادی از الگوی غربی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اسلامی‌سازی علوم انسانی در کشور گفت: ما نیاز داریم که در حوزه علوم انسانی تحولی ایجاد شود چرا که علم مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی که مبانی غربی دارند و براساس مادیات صرف است، در اداره کشور اسلامی ما نمی‌تواند در اداره امور کشور مناسب باشد.

وی افزود: مشکل ما در کشور این است که در علوم انسانی ما تحول ایجاد نشده است وکشور ما با سبک‌ها و روش‌های اسلامی اداره نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر دغدغه دین واسلام را داریم باید آن را یاری دهیم، گفت: دین‌یاری صرفاً در صحنه‌های رزم و جنگیدن با دشمن نیست. البته خدا را شکر می‌کنیم که دراین حوزه کمترین مشکلات را داریم اما در حوزه مسائل تربیتی و آموزشی و اداره کشور براساس اصول اسلامی مسئله داریم.

جعفری با بیان اینکه نمی توانیم نسبت به سرنوشت خودمان بی تفاوت باشیم گفت: ما در مجموعه سپاه پاسداران که مدارس و موسسات مختلفی را داریم باید بتوانیم فرزندان این کشور را که به دست ما سپرده شده‌اند را تربیت کنیم چرا که یکی از افتخارات ما سرمایه‌های انسانی و تربیت افراد مومن در کشور است.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660186

برچسب‌ها