حسین سبحانی‌نیا*

همایش سراسری قوه قضائیه با حضور روسای سه قوه برگزار شد، آقای روحانی در بخشی از سخنان خود به سختی و سنگینی کار در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت «چند بار پیش و پس از انقلاب به قوه قضائیه دعوت شدم؛ این تعبیر زیبایی نیست،‌ اما ترسیدم که به قوه قضائیه بروم و هیچگاه جرأت نکردم که به دستگاه قضایی بروم. کار سخت و سنگینی بر عهده قاضی است چه قاضی نشسته و چه قاضی ایستاده» اما متأسفانه همین جمله رئیس جمهور در زیرنویس شبکه خبر این طور منعکس شد که «بعد از انقلاب هم چندین بار به قوه قضائیه احضار شدم ترسیدم بروم». این دو جمله دو معنای کاملا متفاوتی از یکدیگر دارند.

عوض کردن جمله رئیس جمهور در زیرنویس رسانه ملی معلوم است با یک سوء نیتی انجام شد. باید به این مورد حتما توجه شود چون کسی که این چنین خبر را تنظیم کرده، نیتش اطلاع رسانی نبوده است.

انعکاس نادرست سخنان مسئولان سه قوه می تواند تأثیراتی در سطح جامعه داشته باشد بنابراین وقتی واژه «دعوت» را بردارند و واژه «احضار» را در جمله رئیس جمهور جایگزین کنند به هیچ وجه توجیه پذیر نیست چون فاصله معنایی این دو کلمه بسیار زیاد است. در واقع کسی که این کار را انجام داد نیت اطلاع رسانی نداشت بلکه می خواست با طرح چنین مسئله بازتاب هایی را در سطح جامعه ایجاد کند و این نقض غرض در بحث همگرایی و وحدتی است که نیاز امروز جامعه اایران است و باید همه مسئولان و رسانه ها به ویژه رسانه ملی در این زمینه دقت لازم را داشته باشد.

در همایشی که روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه بر هماهنگی بیشتر تأکید کردند و امروز نیز همگرایی، وحدت و همصدایی اصل لازمی برای کشور محسوب می شود همه باید به این اصل ملتزم باشند و از طرح بحث های تفرقه انگیز پرهیز کنند.

* فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    48 1
    صدا و سیما فقط کار سیاسی میکنه و باعث دلزدگی مردم شده. روز بروز کیفیتش افت میکنه. انگار عمدا مردم رو ترغیب به استفاده از شبکه های بیگانه می کنه. حداقل یکم کار فرهنگی بکنه: در مورد مصرف بهینه آب، مزایای شهر سالم، آداب معاشرت اجتماعی. حتی این کار رو هم نمیکنه. تورو خدا در مدیریت این سازمان تحول ایجاد کنید. بخدا مردم درک و فهم دارند. نگذارید مردم دلسرد بشن و اجبارا رو به شبکه های بیگانه بیارند.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    32 0
    خوشبختانه افرادی که به این قبیل کارهای بی ارزش می پردازند کماکان از نتیجه معکوسی که در قبال آن میگیرند آگاهی ندارند و به کینه توزی خود ادامه میدهند. غافل از آنکه مردم بسیار آگاه تر از آن هستند که گمان کرده اند. دوستان عزیز عرض و آبروی خودتان را میبرید. در عصر انفجار تکنولوژی ارتباطات اینکارها خودزنی است.
  • فردوس توسی A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    17 0
    احسنت افرین کاش سیما رفتاری منصفانه و معتدل داشت
  • بی نام RO ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    21 2
    بنده حدود چهل سال است که سیمای غیر ملی را بجز پخش مسابقات فوتبال اروپایی را نگاه نمیکنم .فوتبال هم صدا را قطع میکنم و اعصابم راحت است .
  • بی نام RO ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    31 0
    هیچ آدم عاقلی نمیگه ، من احضار شدم و ترسیدم بروم ، این از حماقت تهیه کننده است . ضمنا کسیکه سخنان رییس جمهور را تحریف میکند ، اصالت رسانه را زیر سوال میبرد و باید تعقیب قضایی شود .
  • محمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    19 0
    متاسفانه صدا و سيما با همين روش موجب سلب اعتماد جامعه از رسانه ملي شده و بدين ترتيب ملياردها تومان بودجه اي كه از بيت المال براي مقابله با هجمه تبليغاتي مخالفان كشور در اين سازمان ريخته ميشود نتيجه مطلوب نداده و هر روز بر تعداد افرادي كه كلا اين رسانه را باي كوت كرده اند افزوده ميشود. افرادي كه در اين سازمان اقدام به كاربرد اين رسانه براي اقراض و نظرهاي شخصي خود ميكنند بايد شناسايي جريمه مجازات و منفك از كاردر اين سازمان شوند. هر گونه مسامحه با اين افراد دال بر همسويي مديران اين سازمان با اين خاطيان و خائنان به اصل نظام است
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    4 0
    ببین آش چقد شوره که صدای سبحانی نیا هم درومده