کاله «راز بقای خوبی‌ها» را لو می‌دهد

شایعات در کشور ما سریع‌تر از هر چیز دیگر به مقصد می‌رسند. حالا اگر این شایعات در مورد مواد خوراکی باشد دیگر نمی‌شود جلویشان را گرفت.

کاله

حتما شما هم بارها و بارها در جمع‌های خانواده و دوستان با این مسئله رو به رو شده‌اید. مثلا بزرگ فامیل بعد از خوردن یک قاشق از غذا رو به جمع کرده و با اخمی در چهره می‌گوید: «همه روغناشون پالم داره، برنجاشون سم داره، سوسیساشونم که گوشت گربه است. از شیراشون نگم که مزه وایتکس میده. دیگه نمیشه به غذا هم اعتماد کرد.»

هرچند که بروز برخی تخلفات در حوزه مواد خوراکی باعث رنجش مردم شده است و گاهی هم از دست رفتن اعتمادشان، اما نمی شود با یک چوب همه را زد! شرکت «کاله» چند وقتی است با همکاری شرکت بسته‌بندی «تتراپک» در نظر دارد باورهای غلط در مورد شیرهای خوراکی را از بین ببرد. کاله‌-تتراپکی‌ها با راه انداختن کمپین «راز بقای خوبی‌ها» و فعالیت در فضای مجازی و استفاده از تبلیغات سطح شهر و پخش تیزرهای تلویزیونی قصد دارند با آگاهی دادن در مورد نحوه تولید و نگه‌داری شیرهای مدت‌دار، قدمی در راه مبارزه با این دست شایعات بردارند.

فرهنگ‌سازی در مدارس

کاله‌-تتراپکی‌ها چهارشنبه ششم اردبیهشت مهمان مجموعه آموزشی امام حسین(ع) در محله نارمک بودند. فاز پایانی کمپین «راز بقای خوبی‌ها» فرهنگ‌سازی و دادن آگاهی نسبت به چگونگی تولید و بسته‌بندی شیرهای ماندگار در مدارس است. نماینده تیم مارکتینگ شیر کاله زودتر از ما و حتی دانش آموزان در نمازخانه مدرسه منتظر شروع مراسم است. او با اشاره به فعالیت چند ماهه این کمپین در فضای مجازی می‌گوید:

«این کمپین فعالیتی مشترک با شرکت بسته‌بندی تتراپک است و سوژه اصلی هم دادن آگاهی در مورد شیرهای ماندگار. شیرهایی که قبل از باز شدن تا شش ماه بدون آسیب دوام می‌آورند. حتما شما هم شنیده‌اید که به شیرها مواد نگه‌دارنده اضافه می‌کنند تا مدت زمان بیشتری دوام بیاورند. این باور غلطی است که ما سعی می‌کنیم آن را از بین ببریم.»

گرما بلای جان میکروب‌ها

همانطور که در ابتدای گزارش توضیح دادیم شایعات ساده شکل می‌گیرند و سریع پیشرفت می‌کنند. اگر دیر دست به کار شوید آنقدر به واقعیت نزدیک می‌شوند که تمیز دادنشان امری محال است. «راز بقای خوبی‌ها» سریع جنبیده تا از قافله شایعات جلو بزند. نماینده کاله با اشاره به ساخت چند تیزر تلویزیونی و همچنین برنامه اجرا شده در مدارس، توضیح می‌دهد:

«ما سعی کردیم در کمپین «راز بقای خوبی‌ها» نشان دهیم شیر کاله بدون مواد افزودنی و فقط با روشِ درستِ تهیه و بسته‌بندی، قادر است ماه‌ها دوام بیاورد. ما برای جا انداختن این موضوع سه کلیپ تبلیغاتی ساختیم. چندین و چند استرابورد نصب کردیم و یک کمپین بسیار جامع 4 ماهه در حوزه دیجیتال در شبکه های تلگرام، اینستاگرام و آپارات داشتیم.

 حالا هم به سراغ مدارس آمده‌ایم. عمده قصد ما برای ورود به فضای آموزشی، دادن آگاهی در مورد چگونگی تولید این شیرها است. همانطور که می‌دانید ما سه نوع شیر داریم؛ شیر پاستوریزه، شیر فرا دما و شیر استرلیزه. توضیح چگونگی تهیه این شیرها در کلیپی که امروز برای دانش آموزان پخش می‌شود آمده است. استفاده از عملیات حرارتی بالا در مدت بسیار کوتاه (چند ثانیه) برای تولید محصولی با ماندگاری طولانی را استریلیزه کردن به روش «فــرا دما» می‌نامند.

در تکنولوژی فرادما ابتدا شیر تازه و طبیعی گاو دارای کیفیت ممتاز و بالا مستقیما از دامداری‌های صنعتی مکانیزه و مطمئن دریافت و در مخازن خنک (4 درجه سانتی گراد) به کارخانه منتقل می‌شود و بلافاصله به مدت 15 ثانیه تا دمای 75 درجه سانتی گراد گرم می‌شود تا پاستوریزه گردد. سپس شیر به مدت بسیار کوتاه (4-3 ثانیه) در معرض یک شوک حرارتی غیرمستقیم با دمای 135-140 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرد و بلافاصله تا دمای 20 درجه سانتیگراد خنک می‌شود. بدین ترتیب تمام باکتری‌های موجود در شیر از بین می‌رود و آنزیم‌های مقاوم به حرارت غیرفعال می‌شوند. در حالی که تمام مواد مغذی و خواص شیر حفظ می‌شود. سپس شیر استریل شده در پاکت‌های 6 لایه استریل تتراپک بسته‌بندی می‌شود تا از شیر در برابر نور، هوا و آلودگی‌ها محافظت گردد.

نماینده کاله با اشاره به بسته‌بندی خاص فراورده‌های کاله در پاکت‌های تتراپک توضیح می‌دهد: «عامل دیگر ماندگاری شیرهای کاله بسته بندی مخصوص آن، بسته‌بندی‌های تتراپک است. این شیرها بسته بندی با شش لایه دارند. لایه‌های ساخته شده از آلومینیوم و پلی اتیلن و ... که باعث می‌شود نور و هوا به محصول نرسد»

باورهای غلط و لزوم اطلاع‌رسانی

شایعات زودتر از بیماری‌های مسری به دیگران انتقال می‌یابند. برای همین لازم است از ریشه مداوا شوند. نماینده تیم مارکتینگ کاله با اشاره به باورهای غلط خانواده‌ها و انتقالش به کودکان می‌گوید: «حتما شما هم در جریان باورهای غلط خانواده‌ها در مورد شیرهای خوراکی و راز ماندگاری‌شان هستید. این باورهای غلط که عمدتا حول و حوش بحث‌هایی مانند افزودن مواد نگه‌دارنده و کذب بودن ادعای ماندگاری فراورده‌های لبنی می‌چرخد، خیلی سریع به بچه‌ها منتقل خواهد شد. به همین دلیل تعجب‌برانگیز نیست که کودکی در سن و سال هفت یا هشت سال از مواد نگه دارنده خطرناک شیرها صحبت کند. ما قصد داریم علاوه بر صحبت رو در رو با دانش آموزان در صورت تمایل و فراهم شدن شرایط با والدین هم در مورد این مسائل گفتگو کنیم.»

پک مخصوص کاله برای دانش آموزان

ساعت یازده و نیم صبح است و صدای زنگ تفریح در راهرو های مدرسه می پیچد. دانش آموزان کلاس های اول و ششم سر از نمازخانه در می‌آورند و سر جایشان می‌نشینند. اول نوبت پخش تیزرهای ضبط شده است. چند سوال و جواب در مورد محتوای تیزرها و تشویق دانش آموزان. کاله-تتراپکی‌ها برای دانش آموزان مجتمع امام حسین (ع) پک‌های مخصوص آماده کرده‌اند. بسته‌های جذابی شامل یک شیر کم چرب و یک شیر پر چرب، مداد رنگی و یک دفتر نقاشی که در گوشه سالن به بچه‌ها چشمک می‌زنند.  

این دفتر نقاشی هم مربوط است به کمپین «راز بقای خوبی‌ها». هرکس بهتر نقاشی‌ها را رنگ کند جایزه می‌گیرد. آفاقی به اشاره به تمام شدن حضور کمپین «راز بقای خوبی‌ها» در مدارس می‌گوید:

« مجتمع امام حسین (ع) آخرین مدرسه‌ای بود که ما به آن سر زدیم. از ابتدای شروع این طرح 1000 پک برای توزیع در مدارس آماده شده بود که امروز به پایان رسید. کاله قصد دارد این کمپین را همچنان ادامه دهد و در فضای مجازی و رسانه‌ها حضور پر رنگ‌تری داشته باشد. هرچند این امکان وجود دارد که با هماهنگی با ارگان‌های ذی ربط توزیع شیر در مدارس ادامه پیدا کند.»

شما می‌توانید جزئیات بیشتر در ارتباط با کمپین راز بقای خوبی‌ها را در وبسایت آن www.mysteryofgoodness.ir یا در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و آپارات با نام mysteryofgoodness دنبال کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660499