۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

بعضی از دندانپزشکان درمراحل کاشت ایمپلنت ، پروتز ها یا رو کشهای ایمپلنت را خودشان میسازند تا هزینه کاشت دندان یا ایمپلنت کاهش پیدا کند و در این صورت نیازی به مراجعه به متخصص پروتز نیست و اگر اتفاقا در کلینیک تخصصی ایمپلنت ، پروتز یا روکش دندان، به همراه جراحی ایمپلنت انجام شود برای بیمار بهتر است و کار ، در زمان کوتاهتری انجام میشود و یک مرکز تخصصی ایمپلنت پاسخگوی درمان بیمار ایمپلنت خواهد بود.ضمن اینکه در این حالت استرس بیمار نیز کاهش پیدا میکند .

تعیین هزینه ایمپلنت یا قیمت کاشت ایمپلنت در جلسه مشاوره متخصص ایمپلنت با بیمار انجام میشود و قیمت ایمپلنت های مختلف به بیمار اعلام میگردد و بیمار میتواند از حق انتخاب برخوردار باشد و متناسب با بودجه خود ایمپلنت مناسبی انتخاب نماید.

قیمت ایمپلنت یا هزینه کاشت ایمپلنت بستگی به عوامل مختلفی دارد که به این موارد در زیر خواهیم پرداخت.

ایمپلنت

الف-کشور سازنده ایمپلنت : برخی کشورها قدمتی طولانی در زمینه ساخت ایمپلنت دارند و از سالهای دور در این زمینه فعالیت دارند و این امر عامل مهمی در تعیین هزینه کاشت دندانمی باشد.

ب-تکنولوژی منحصر به فرد : در بین کشورهای سازنده ایمپلنت ، برخی کشورها دارای تکنولوژی و سبک های مخصوصی در زمینه تولید قطعات ایمپلنت هستند و به هیچ قیمتی حاضر به فروش این تکنولوژی نیستند.در واقع این مسئله در حال حاضر به عاملی رقابتی در سطح جهان تبدیل شده است و این امر در قیمت ایمپلنت موثر میباشد.

ج-کیفیت قطعات : هرچه کیفیت قطعات ساخته شده ایمپلنت بهتر باشد ، قیمت ایمپلنت بالاتر است.در واقع هزینه تولید ایمپلنت برای شرکت سازنده ایمپلنت بالاتر است چرا که از بهترین مواد مصرفی در ساخت قطعات ایمپلنت استفاده میکند و این امر ماندگاری قطعات ایمپلنت را برای بیمار بالاتر می برد.

د- ضمانت قطعات ساخته شده : این مورد مهمترین عامل در تعیین قیمت کاشت ایمپلنت می باشد.ضمانت ایمپلنت نشان میدهد که شرکت سازنده ایمپلنت به برند و مارک ایمپلنت خود 100 درصد مطمئن است.در این بین برخی شرکت های سازنده ایمپلنت ضمانت نامه کتبی به مرکز تخصصی ایمپلنت و متخصص ایمپلنت ارائه میکند.این مسئله در تعیین هزینه ایمپلنتیا هزینه کاشت دندان عامل بسیار مهمی می باشد.

ه-بودجه تحقیقاتی : برخی شرکتهای سازنده ایمپلنت ، به مسئله تحقیقات در زمینه ایمپلنت اهمیت  بسیار میدهند. در واقع بخش اصلی بودجه شرکت به این مورد اختصاص می یابد و به همین دلیل هر روز شاهد بهبود کیفی در زمینه تولید قطعات ایمپلنت هستیم.این مورد نیز در تعیین هزینه کاشت دندان نقشی تاثیرگذار دارد.

هزینه کاشت ایمپلنت چقدر است ؟

متخصص ایمپلنت باید با استفاده از بررسی های دقیق و با دقت کافی و در نظر گرفتن روشهای درمانی مناسب و کم هزینه برای بیمار ، هزینه کاشت دندان را به بیمار اعلام کند و اینکه نیاز است چه اقداماتی برای جراحی و پروتز ایمپلنت صورت بگیرد و با درنظر گرفتن بودجه مناسب درمان ایمپلنت انجام شود.

سیستم مناسب ایمپلنت برای بیمار :

هزینه کاشت دندان با سیستمهای مختلف ایمپلنت ، متفاوت می باشد و باید از سیستم های شناخته شده و شرکت های معتبر در زمینه تولید ایمپلنت استفاده کرد زیرا در غیر این صورتایمپلنت های بی کیفیت و غیر استاندارد میتواند صدمات زیادی برای بیمار به دنبال داشته باشد و متخصص ایمپلنت را نیز دچار دردسر کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665903