۰ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶

ایسنا نوشت:قبوض برق در فصل تابستان دغدغه مشترکان است که می‌توان به‌راحتی با اجرای برخی نکات مدیریت مصرف تا ۳۰ درصد هزینه‌ها را کاهش داد.

نزدیک شدن به روزهای گرم سال افزایش استفاده از تجهیزات سرمایشی و همچنین میزان مصرف انرژی (برق) در ساعات اوج مصرف را در پی دارد تا جایی‌که  در تهران علاوه بر افزایش مصرف در ساعت‌های بین ۱۹ تا ۲۳ شب، در روز و بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ نیز با افزایش مصرف مواجه هستیم.

در این بین تعرفه میان باری از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ شب، تعرفه اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ (با توجه به نوع مشترک) و تعرفه کم باری از ۲۳ شب تا ۷ صبح محاسبه و لحاظ می‌شود.

به منظور تشویق مشترکان برای جابه جایی مصارف خود از ساعت اوج بار به ساعت کم باری، پس از محاسبه بهای برق مصرفی، اضافه پرداختی مصارف اوج بار و تخفیف مصارف غیراوج بار برای آن دسته از مشترکان خانگی که دارای لوازم اندازه گیری چندزمانه هستند به ازای هر کیلووات ساعت مصارف ثبت شده در اوج بار با نرخ ۴۵۰ ریال به عنوان اضافه پرداختی و برای مصارف ثبت شده در زمان کم باری به ازای هر کیلووات ساعت به میزان ۲۲۵ ریال برای مشترکان دارای کنتور سه تعرفه و ۹۰ ریال برای مشترکان دارای کنتور دوتعرفه به عنوان تخفیف کم باری لحاظ شده و محاسبه می‌شود.

صورت حساب مصرفی برای مشترکان تجاری و سایر مصارف نیز بابت مصارف ثبت شده در اوج بار با نرخ ۶۵۵ ریال به ازای هر کیلووات ساعت ثبت شده در اوج بار به عنوان اضافه پرداختی و برای مصارف ثبت شده در زمان کم باری به میزان ۳۲۷.۵ ریال به ازای هر کیلووات ساعت به عنوان تخفیف زمان کم باری محاسبه می‌شود.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های برق شود علاوه بر مدیریت مصرف در زمان‌های پیک  استانداردسازی قدرت قراردادی و تعویض کنتور مکانیکی با کنتور سه زمانه دیجیتال است که تمام مشترکان می‌توانند نسبت به ایجاد این سیستم از شرکت توزیع برق تهران بزرگ اقدام کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =