ایسنا نوشت:مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برگزاری مناقصه بین شرکت‌های زنجیره‌ای برای توزیع سوخت هواپیمایی خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۵۰ مرکز سوخت هواپیما به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

منصور ریاحی ، با تاکید بر اینکه دولت باید نقش تصدی گری را واگذار کند، اظهار کرد: ۸۰ درصد اقتصاد ایران دولتی  و ۲۰ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است. با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴  دخالت‌های دولت باید حاکمیتی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در راستای کاهش تصدی‌گری‌های دولت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود، ایجاد خطوط تجاری جدید در بخش برند است، تصریح کرد:این اقدام منافع زیادی برای بخش خصوصی دارد. بخش خصوصی با وارد شدن در شرکت‌های صاحب نشان نقش و سهم بیشتری در توزیع فرآورده و در نتیجه سود بیشتری دارد و خدمات مطلوب‌تری ارائه می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: مراکز سوخت گیری هواپیما در شرکت ملی پخش به ۷ خوشه تقسیم شده اند. برای این اقدام حدود یک سال  است کار کارشناسی انجام شده و قرار است در این زمینه مناقصه برگزار شود. در این راستا  شرکت‌های صاحب صلاحیت که می‌توانند در این قضیه ایفای نقش کنند شناسایی خواهند شد و ارزیابی می شوند در نهایت  بیش از ۵۰ مرکز سوخت طبق فرآیندی که درآینده اعلام میشود به بخش خصوصی واگذار میشود. با فرایندی که بعدا اعلام میشود.

ریاحی از تدوین دستورالعمل اجرایی ورود شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت هواپیمایی‌ خبر داد و گفت:‌در این راستا سه فراخوان اعلام شده و معیارهای ارزیابی تعیین شده است. همانطور که ذکر شد به‌طور کلی کشور به هفت خوشه برای سوخت‌گیری هواپیما تقسیم شده که یک خوشه آن در سال جاری به صورت پایلوت وارد مناقصه می‌شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =