مهر نوشت:ترامپ برای مقابله با تصمیم احتمالی تولید کنندگان نفت برای تداوم کاهش تولید ، مدعی شد نیمی از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را روانه باز خواهد کرد ؛ این موضوع بازار نفت را تحت الشعاع قرار داد.

طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر فروش نیمی از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا موجب وارد آمدن شوک به بازارهای انرژی شد؛ اجرای این طرح در تعارض با تلاش های اوپک بمنظور کنترل عرضه جهانی نفت و تقویت بهای آن است.

براساس این طرح که در ترامپ طی سخنانی مطرح کرد، کاخ سفید برای کسب درآمد ۱۶.۵ میلیارد دلاری به تدریج ذخایر پتروشیمی استراتژی ایالات متحده را از اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی به فروش خواهد گذاشت.

ذخایر نفت استراتژی آمریکا ۶۸۸ میلیون بشکه برآورد می شود که بیشترین رقم در جهان است و تا ۱۰ سال آینده بطور میانگین روزی ۹ هزار و ۵۰۰ بشکه از آن که معادل یک درصد تولید فعلی این کشور است را به فروش خواهد رساند.

این طرح دقیقا یک روز بعد از دیدار «ترامپ» از عربستان سعودی توسط ترامپ مطرح شد. او گفت که آمریکا مایل به فروش ذخایر استراتژیک نفت خود است و اجرای این طرح مطمئنا موجب بر هم خوردن بازگشت توازن به بازار نفت و پیچیده شدن معادلات اوپک برای بهبود بهای طلای سیاه خواهد شد.

کشورهای تولید کننده نفت اعم از اوپک و غیراوپکی ها قرار است روز پنج شنبه طی نشستی در مقر اوپک درباره تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری کنند و به نظر می رسد طرح جدید ترامپ، نوعی مقابله با تصمیم روز پنج شنبه تولیدکنندگان نفت خواهد بود.

به دنبال انتشار این خبر، قیمت نفت برنت با ۴۳ سنت کاهش به ۵۳ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۴۲ سنت روند نزولی در برابر ۵۰ دلار و ۷۱ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    2 2
    نفر بعدی که رئیس جمهور آمریکا می شه می بینه عملا ترامپ همه پولها رو تموم کرده و پولهای درآمد آمریکا در این سالها معلوم نیست کجا خرج شده یا دست کیه. در بهترین حالت یک نفرشون به نام ب. ز. رو پیدا می کنن تا یکمی از اون پولها رو پس بگیرن. از دشمنی روسیه با آمریکا همین برای روسیه بس است که کمک کرد فرد نالایقی رئیس جمهور آمریکا بشه که آمریکا از این جهت در درازمدت ضربه بزرگی بخوره. حالا هرچقدر هم که آمریکا نخبه داشته باشه وقتی رئیس جمهورش منافع ملی و استراتژیک رو فدای پول و پول می کنه همین می شه که عرض کردم.