رئیس قوه قضاییه آزادی خرمشهر را نمونه و الگویی از مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و سرمایه اعلام کرد و گفت: رمز پیروزی در برابر طواغیت زمان، تبعیت از ولایت و تمسک به ایمان الهی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی باتبریک میلاد مسعود حضرت ولی عصر(عج) و با ابراز امیدواری نسبت به بهره مندی مومنان و شیعیان از مواهب و برکات امام زمان (عج) که حاضر و ناظر بر اعمال خلائق است گفت: زیارت و درک حضور حضرت ولی عصر(عج) غایت آمال و آرزوی همه اولیای الهی و شیعیان است.

رئیس قوه قضاییه با قدردانی از حضور مردم متدین، ولایی و انقلابی ایران در جشن ولادت حضرت مهدی (عج) افزود: مردم با گرامیداشت باشکوه این میلاد مسعود محبت و عشق به اهل بیت و امام حاضر و ناظر را نشان دادند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه گام گذاشتن در مسیر اهل بیت(ع) و تبعیت از آنان موهبتی نیست که همه بتوانند به آسانی از آن بهره مند شوند تاکید کرد: بحمدالله مردم مسلمان و ولایت مدار ایران قدر این موهبت را می دانند و امیدواریم که محبت اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) بیش از پیش در جهان اسلام و امت شیعی گسترش یابد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به ولایت اهل بیت نیاز دارد» اظهار کرد: تبعیت از ولایت اهل بیت(ع) حرکت در مسیر قرب الی الله را هموار می کند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و تبریک این روز به همه مردم ایران بویژه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: آزادی خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس و حرکت ملت بزرگ ایران است که در تاریخ این ملت ماندگار شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه با آزادسازی خرمشهر، صدام و حامیان سلطه گر و سرمایه دار او فهمیدند که هرگز راهی برای رسیدن به مقاصد شوم خود در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران نخواهند یافت و درس دیگر این حماسه عظیم را مختص رزمندگان اسلام برشمرد و افزود: مجاهدان راه خدا و رزمندگان اسلام در پی آزادی خرمشهر اثبات کردند که تنها به پشتوانه ایمان به حق تعالی و با اتکا به نیروی لایزال الهی و حتی با دست های خالی می توان پیروزی های بزرگ به دست آورد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه «آزادی خرمشهر امید را به همه ملت ایران برگرداند» افزود: از این رو، باید همه ملت قدردان این نعمت و سپاسگزار نیروهای سپاه، بسیج و ارتش باشیم و آزادی خرمشهر الگو و نمونه ای از مقاومت و ایستادگی در مقابل جهان سلطه و سرمایه بود و در دنیایی که همه گمان می کردند پیروزی از آن صاحبان قدرت، سلاح و سرمایه است، رزمندگان اسلام و جوانان غیور ایران با اتکا به ایمان الهی و تحت فرامین حضرت امام(ره) معجزه ای عظیم خلق کردند.

آیت الله آملی لاریجانی قدرت حقیقی را در جهان و همه عوالم «قدرت حق تعالی» توصیف کرد و با اشاره به یادآوری همین نکته در سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم با ایشان گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری اخیراً به درستی و در مقام رهبری الهی یادآور شدند کشورهای سلطه و طواغیت تلاش دارند که کشورهای مسلمان را متفرق و از تمسک به حبل الله باز دارند و امیدواریم مسلمانان جهان و رهبران کشورهای اسلامی به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در مقابله با طواغیت زمان توجه کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کرده اند، امروز آمریکا طاغوت زمان ما و راس همه طاغوت ها است و نسخه اصلی مقابله با این طاغوت رجوع به قرآن و تمسک به حبل الله و توکل بر خدای متعال و قدرت بی نهایت اوست؛ اما متاسفانه رهبران کشورهای اسلامی به جای مقابله با این طاغوت به سوی طواغیت زمان رفته اند و با خلق گروه های تروریستی در منطقه به آنان خدمت می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود به کارشکنی حاکمان عربستان سعودی و مانع تراشی در برابر برگزاری مراسم حج امسال اشاره و تاکید کرد: حاکمان سعودی بارها نشان داده اند که نمی توانند امنیت حج را تامین کنند و حتی متاسفانه گاهی خودشان نیز علیه حجاج عملیات ایذایی انجام می دهند و به بهانه های مختلف، مانع حضور حجاج در این مراسم می شوند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: برگزاری مراسم حج باید توام با عزت باشد و مسئولان سعودی باید شرایط و مقدمات برگزاری حج سالم و ابراهیمی را فراهم کنند.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان اظهار امیدواری کرد: کشورهای جهان اسلام برای آزادسازی حج ابراهیمی از دست سعودی ها راهی پیدا کنند.

بر اساس این گزارش در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی درباره طرح ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در دستگاه قضایی بحث و بررسی شد و تصمیماتی اتخاذ شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539295

برچسب‌ها