بیشتر کاربران خبرآنلاین معتقدند سرکشی دولت در حساب های افراد برای اطمینان از نیازمند بودن آنها اگرچه ورود به حریم شخصی افراد است ولی با این کار موافق هستند.

به گزارش خبرآنلاین، طرح حذف دهک های پردرآمد از لیست یارانه بگیران از ابتدای دولت یازدهم مطرح بود، اما با وجود بیش از چهارسال از این برنامه همچنان جمعیت بالایی از کشور یارانه دریافت می کنند.

اگرچه درلایحه بودجه سال آینده دولت پیشنهاد حذف 33 میلیون یارانه بگیر را مطرح کرده و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پس از بررسی لایحه بودجه سال آینده، مجوز بررسی حساب‌های بانکی در راستای حذف یارانه غیرنیازمندان را به دولت داده است،اما بسیاری از کاربران خبرآنلاین از بررسی حساب های بانکی افراد مخالفت کردند.

خبرآنلاین پرسیده بود:« به نظر شما بهتر است کسانی که نیاز ندارند داوطلبانه انصراف دهند یا دولت حساب های بانکی آنها را بررسی کند؟»

در همین رابطه کاربری به نام عبدالکریم نوشت:«باید دولت ورود کند و آندسته که مخفی می کنند شناسایی شوند و بی جهت جلوی هزینه ها گرفته شود وگرنه مردم حقیقت را نمی گویند، بنابراین دولت بایستی ورود کند و سپس مازاد این مبالغ را صرف مسائل درست کند.»

علی کاربر دیگری در پاسخ به این سئوال نوشت:«بررسی حساب ها راه درستی نیست. باعث کاهش اعتماد مردم به بانک ها و درنتیجه افزایش نقدینگی یا مشکلات اقتصادی دیگر می شود. از نظر من ارزش گذاری دارایی افراد نظیر املاک و خودرو که درحال حاضر اطلاعاتش را برخی نهاد ها دارند، هم بهتر است و هم کم هزینه تر. لازمه اش طراحی یک سیستم جامع و آنلاین و هوشمند که دارایی های افراد را ارزش گذاری کند و همیشه بروز باشد. در این روش امکان خطا، تجسس و سوء استفاده کردن از اطلاعات مردم تقریبا به صفر می رسد.»

کاربری که خود را با نام ج معرفی کرده نوشته است:« به نظر من حسابها را کنترل کرده و یارانه افراد غنی را حذف کنند چون صداقت از ایران رخت بربسته و مدتهاست که رفته است.»

مهدی نوشته است:« من با انصراف توسط افراد برای حفظ کرامت خودشون موافقم کاری که بنده حدود 3 سال پیش انجام دادم ولی با توجه به فرهنگ جاریه اگه مردم اینکار رو نکردن دولت از راه درست حتما اینکار رو انجام بده و اول از خود دولتی ها شروع کنه نه ما تامین اجتماعی ها.»

رامین کاربر دیگری در پاسخ به خبرآنلاین نوشت:« آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ اگر درآمد مناسبی نداریدکه بررسی حساب بانکی شما مشکلی ایجاد نمی کند؛ ولی اگر میلیون ها تومان در بانک ها پس انداز کرده اید، سود بی حساب و کتاب می گیرید، در اروپا از سود بانکی هم مالیات می گیرند و همزمان دندان طمع نمی کنید و دست از گلوی جامعه و پول کسانی که به نان شب محتاج اند بر نمی دارید بحث دیگری است. من با گران شدن بنزین هم از جان و دل موافقم چرا باید حق من وامثال من که حتی یک موتور سیکلت نداریم، صرف پرداخت یارانه بنزین کسانی شوند که با خودرو هایشان دارند حق نفس کشیدن را هم از ما میگیرند هرکس اتوموبیل دارد واز مزایای ان استفاده می کند مبارک و برازنده است به شرطی که پول سوختش از جیب من وامثال ما.»

حمیدنوشته است:« باید حساب همه کنترل بشه چه اونی که یارانه می گیره چه اونی که نمی گیره.تو همه کشور ها حساب ها به خوبی رصد می شه و اگه کسی پولی به حسابش بیاد سریعا پیگیر می شوند که از کجا اومده.بخاطر همینه دزدی کم اتفاق میفته.»

سهیلانوشته است:« البته که حتما تا حالا حسابها چک می شد؛ ولی امثال من نوعی که سرپرست خانوار هستم و تنخواه شرکتی که در آن مشغول بکار هستم مرتب به حسابم واریز میشه و پول شرکت تو حسابم هست، باید چیکار کنم؟ پولی که مال من نیست خوب به حساب من گذاشته میشه دولت اول بره حساب کسایی که اختلاس کردن رو پاک کنه.»

عمادهم نوشته:« هرخانواده یی که یارانه می خواهد درخواست بدهد و دولت هم برای بررسی واجد شرایط یودن خانواده ها ، اجازه ارزیابی درآمد و دارایی های متقاضیان را داشته باشد در کشور های پیشرفته هر خانواده یا شخص بالای 18 سال باید سالی یکبار درآمد خود را اعلام کند. دولت ضمن داشتن اجازه برای بررسی درستی درآمد ارایه شده، به خانواده های آسیب پذیر، معافیت مالیاتی و بازگشت مایات ارزش افزوده و کمک هزینه پرداخت می کند و معاقیت های مالیاتی و کمک هزینه ی خانواده های با درآمد بالاتر را محدود با قطع می کند. این ارزیابی هر ساله انچام می شود.»

کاربری به نام احسان نوشته است:« اگه دولت پرداختی های غیرضروری و ریخت و پاش خودش رو کم کنه و صرفه جویی کنه و تو منطقه دنبال بی ثبات سازی نباشه انقدر کسری بودجه نخواهد داشت که با دلار، بنزین و یارانه به مردم فشار بیاره . بعد تمام پالایش هایی که تو خودش انجام داد بعدا می تونه و حق داره به حق مردم دست درازی کنه. نه به عنوان اولین راه حل.»

سعیددر پاسخ به خبرآنلاین نوشته است:«روزی که قرار شده به مردم یارانه داده شود بحث این بود که همه مردم از یارانه بهره مند شوند و فرقی بین دارا و ندار نباشد. قرار بر این بود که کسی که مثلا ماشین ندارد بتواند از یارانه بنزین سهمی داشته باشد و کسی هم که چند ماشین دارد به همان اندازه یارانه بگیرد. قیمت همه چیز گران شد تا به همه یارانه بدهند ولی در این چند سال مبلغ یارانه بدون تغییر مانده است. یارانه حق هر شهروند ایرانی است و هرکس خودش باید تصمیم بگیرد که به یارانه نیاز دارد یا خیر.»

 

3535

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 1
    یارانه افرادی که نیاز به یارانه ندارند را قطع و به نیاز مندان اضافه کنید این یعنی هدفمندی