۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷

ایسنا نوشت: جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از برگزاری کنگره «جهاد ادامه دارد» به مدت پنج روز در این استان خبر داد.

سردار مجتبی فدا عصر روز چهارشنبه (۲۴ شهریور ماه) در نشست خبری کنگره ۲۳۰۰ شهید خمینی‌شهر و درچه بیان کرد: نقش اصفهان در دفاع مقدس بی‌نظیر و کم‌نظیر است و قرار بر این شده است که استان‌هایی که دارای بیش از ۵۰۰۰ شهید هستند کنگره برگزار کنند و در کنار آن شهرستان‌هایی که بیش از هزار شهید دارند نیز می‌توانند کنگره‌های استانی برپا کنند.
وی افزود: شهرستان خمینی‌شهر که متشکل از کوشک، درچه و خمینی‌شهر است، بیش از ۲۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که این آمار از آمار شهدای پنج استان بالاتر است. این امر اوج ایثارگری و عظمت مردم این شهرستان را نشان می‌دهد. برای همین در نیمه اول آبان ماه قرار است اجلاسیه اصلی کنگره این شهدا برگزار شود که در آن رزمایش طریق القدس و نمایش‌هایی برگزار خواهد شد. این اجلاسیه که با عنوان «جهاد ادامه دارد» به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.
فدا اضافه کرد: یادواره شهدای محله، اقشار و روحانیون به اضافه سرکشی و برگزاری مراسم اجلاسیه با سخنرانی مقامات کشوری و لشکری از جمله برنامه‌هایی است که در برگزاری این یادواره شاهد اجرای آن خواهیم بود.
وی در پاسخ به این سوال که برای مکتوب کردن خاطرات شفاهی جانبازان و رزمندگان چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: یک بخش توسط دانش آموزان انجام می‌شود که آن ها در اردوهای راهیان نور توسط راوی مطلع شده و به نگارش می‌پردازند. یک بخش در مناطق عملیاتی و با بازدیدها روایت می‌شود که در آن نقش یگان‌ها لشگرها نمایان می‌شود و یک بخش از این خاطرات نیز در همین کنگره‌ها به رشته تحریر در می‌آید که از اتفاق در همین کنگره نیز ۱۵ کتاب رونمایی خواهد شد.
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان تاکنون ۲۶ شهید مدافع حرم داشته است که ۹ تن از این شهدا متلعق به شهرستان خمینی شهر و ۳ نفر متعلق به شهرستان درچه بوده‌اند.
5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =