رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان گفت: یک شبکه زمین خواری با رفع تصرف بیش از 13 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش 11 میلیارد و 660 میلیون ریال در زاهدان متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ سرهنگ علی محمدی اظهار داشت: با هدف انجام وظایف کنترلی و نظارتی پلیس و به دنبال اطلاعات بدست آمده مبنی بر فعالیت شبکه ای از عوامل و متصدیان بنگاه های مشاور املاک حاشیه شهر زاهدان در خصوص زمین خواری و انجام معاملات غیرقانونی اراضی دولتی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس چند فرد سودجو که در قالب بنگاه و مشاور املاک اقدام به تنظیم مبایعه نامه و صدور مدارک غیرقانونی، خرید و فروش اراضی و ترغیب مردم و شهروندان بی بضاعت برای خرید اراضی مذکور و ساخت و ساز غیرمجاز با هدف رونق کسب و کار خود می کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی چهار نفر از این افراد سودجو در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات، 13 هزار و 12 متر مربع زمین در محدوده اراضی تصرفی و دولتی به ارزش حدود 11 میلیارد و 660 میلیون ریال رفع تصرف شد.

سرهنگ محمدی گفت: پلیس تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با زمین خواران و افراد سودجو که به اراضی ملی دست درازی می کنند، برخورد کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =