کشف  ۱۰۳۳میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: در هشت ماهه سال جاری ارزش کشفیات قاچاق در هرمزگان هزار و 33 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، عزيزالله كناري عنوان كرد: استان هرمزگان به لحاظ موقعيت جغرافيايي و قرار گرفتن در سواحل دو پهنه دريايي خليج فارس و درياي عمان و فراهم بودن زيرساخت هاي فرامرزي و داشتن مرزهاي طولاني و انجام بيش از 60 درصد تجارت خارجي كشور از اين استان، همواره مورد توجه قاچاقچيان جهت انجام فعاليت هاي قاچاق بوده است.

وي ادامه داد: اين موارد موجب شده تا هرمزگان به عنوان يك استان ويژه در زمينه قاچاق كالا و ارز در كشور مطرح باشد.

دبير كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان افزود: از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد و با مديريت خوب دكتر جادري استاندار هرمزگان و رئيس كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، بنا بر انجام كار علمي و اطلاعاتي و برخورد همه جانبه با پديده قاچاق كالا و ارز در سطح استان گذاشته شد.

كناري تصريح كرد: در اين راستا با تشكيل مرتب جلسات امر مبارزه با قاچاق به سمت شناخت سرباندها و مسيرهاي اصلي و فرعي قاچاق كالا و شناسايي گره هاي مجوزي با هدف روان سازي تجارت خارجي در هرمزگان سوق داده شد.

وي اظهار داشت: اين اقدامات سبب شد، استان هرمزگان طي چهار سال اخير به طور پياپي رتبه برتر كشور در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز را كسب كند و هرمزگان از يك استان محكوم در زمينه قاچاق به يك استان پيش رو در زمينه مبارزه با قاچاق و ناامن براي قاچاقچيان تبديل شده است.

مديركل امنيتي و انتظامي استانداري هرمزگان به ميزان كشفيات قاچاق طي چهار سال اخير در هرمزگان اشاره كرد و بيان داشت: در سال 92 ميزان ارزش كشفيات قاچاق در هرمزگان 151 ميليارد تومان بود كه اين رقم در سال 93 با رشد 101 درصدي به 304 ميليارد تومان افزايش يافت و در سال 94 نيز با رشد 422 درصدي به 788 ميليارد تومان رسيد.

كناري خاطرنشان كرد: در هشت ماه نخست سال جاري نيز ارزش كشفيات قاچاق در هرمزگان هزار و 33 ميليارد تومان بوده كه نسبت به سال 92 رشدي 584 درصدي را نشان مي دهد و اين در حالي است كه مجموع ارزش كشفيات قاچاق در كشور طي هشت ماه نخست سال جاري بالغ بر هفت هزار ميليارد تومان بوده كه اين رقم نشان مي دهد 15 درصد كشفيات كشور در هرمزگان بوده است.

وي گفت: از همين جهت و با توجه به اقدامات صورت گرفته استان هرمزگان طي چهار سال اخير مورد تقدير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري قرار گرفته است.

دبير كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان اضافه كرد: با توجه به افزايش اقدامات و فعاليت هاي كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان در مبارزه با شبكه هاي فعال در امر قاچاق در استان هرمزگان، رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري با صدور تقديرنامه اي از تلاش هاي استاندار هرمزگان و رئيس كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان و همچنين جانشين، دبير و ساير اعضاي كميسيون قدرداني كرد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =