فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور این نیرو در آب های آزاد و دور دست نیاز به نیروی انسانی سالم دارد که با واسطه توان بالای پزشکی دریایی این نیرو مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در آئین آغاز بکار چهارمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی در بندرعباس، عنوان كرد: حضور این نیرو در آب های آزاد و دور دست برای حفظ منافع کشور لزوم پرداختن به حوزه بهداشت و درمان دریایی را افزایش داده و عاملی برای توجه بیشتر صاحب نظران به پزشکی دریایی شده است و از سوی دیگر شاهد جهش های خوبی در حوزه بهداشت و درمان نداجا در حوزه های نیروی انسانی و تجهیزات هستیم.

وی ادامه داد: اقدام هایی نظیر اعزام 49 ناوگروه به آب های آزاد و دوردست برای حفظ منافع کشور و ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران اسلامی به سایر کشورها ، اسکورت 3 هزار و 850 کشتی نفت کش و تجاری با حضور در خلیج عدن و بالا نگاه داشتن پرچم جمهوری اسلامی بین 40 کشور حاضر در آن منطقه نیاز به نیروی انسانی سالم دارد که با واسطه توان بالای پزشکی دریایی این نیرو مشکلی در این زمینه نداریم.

فرمانده نداجا اضافه کرد: اکنون نیز ناوگروه 44 نداجا در بندر دوربان آفریقای جنوبی است که 15 اسفند به بندرعباس بازخواهد گشت که این دریانوردی طولانی نیازمند انسان هایی سالم است.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: زمانی کسی تصور حضور پزشک متخصص در منطقه کُنارک وجود نداشت ولی اکنون پزشک متخصص در این منطقه مستقر است و از سوی دیگر با توجه به استقرار هزاران نفر از کارکنان این نیرو در سواحل مکران احداث بیمارستان جاسک در سال جاری آغاز می شود.

وی ابراز داشت: سواحل مکران یکی ازمهم ترین و کم تراکم ترین سواحل کشور بوده که زندگی در آن دارای شرایط ویژه و خاصی است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =