معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد: افزایش هشت درصدی چاپ کتاب در سال ۹۵

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال 95 میزان چاپ کتاب در کشور هشت درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سید عباس صالحی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، تصریح کرد: هرمزگان به عنوان یکی از استان های غنی در حوزه فرهنگ و ادب شناخته می شود که دلیل آن برگزاری 14 دوره نمایشگاه کتاب و جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی است.

وی با یاداوری اینکه فرهنگ شفاهی و مکتوب استان می تواند سال ها و قرن ها پیام رسان فرهنگ ایرانی در کشور باشد گفت: انقلاب اسلامی فرصتی برای گسترش و توسعه فرهنگ به ویژه در حوزه کتاب به وجود آورده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تعداد چاپ کتاب در سال های اخیر تصریح کرد: تنها در سال 95 تعداد 60 هزار عنوان کتاب، چاپ اول و چاپ مجدد شده که نسبت به سال گذشته افزایش 8 درصدی را در این حوزه شاهد بوده ایم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید توسعه و گسترش حوزه فرهنگ مکتوب در تمامی استان ها است که نقش تاثیر گذاری در ماندگاری فرهنگ اقوام ایرانی دارد.

صالحی در ادامه خاطر نشان ساخت: در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش فرهنگ در استان ها، اعتبارات فرهنگی را 23 درصد به صورت مستقیم و 33 درصد به صورت غیر مستقیم به استان ها اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: حمایت از 120مولف ، برگزاری 130 جشنواره ادبی و برگزاری 50 مراسم کتاب تنها گوشه ای از فعالیت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد در استان ها بوده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هرمزگان یکی از استان های فعال و پویا در زمینه فرهنگی و هنری است که در این میان باید به تعطیلی کنگره شعر و داستان جوان در سال های اخیر اشاره کرد که امیدوارم  به زودی با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان این کنگره دوباره برگزار شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت کتاب در جامعه گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب در استان ها سبب دسترسی بیشتر به کتاب، دیده شدن مولف ها و عنوان های جدید می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب تنها به ارائه کتاب و یا فروش آن محدود نمی شود بلکه یک جشنواره با محوریت کتاب است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: باید فرصتی را فراهم کنیم که خرید یا معرفی کتاب ها منوط به برگزاری نمایشگاه در استان نباشد بلکه باید با گسترش فضای کتابفروشی ها این فرصت را به صورت دائمی فراهم کرد.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان 26 دی ماه لغایت 2 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های واقع در سه راه جهانبار بندرعباس در حال برگزاری است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =