وزیر نیرو گفت: یکی از موارد بسیار مهم و البته حساس برای کشور استفاده از ظرفیت پسابرجام برای راه اندازی دیسپاچینگ دوم است و این مرکز جدید قادر خواهد بود تا ظرفیت 200 هزار مگاوات را مدیریت کند.

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت نیرو ، «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در جمع مدیران شرکت‌های توزیع برق کشور اظهار کرد: شرایط پسابرجام فرصت بسیار خوبی را در اختیار صنعت برق قرار داده است، در حالی که در شرایط تحریم شرکت‌های درجه دوم و سوم دنیا پاسخگوی نیازهای ما در این صنعت نبودند؛ اما امروز با وجود برجام شرکت‌های معتبر دنیا برای ارائه پیشنهادات به صنعت برق ما پیشگام هستند.

وی افزود: یکی از مواردی بسیار مهم و البته حساس برای کشور استفاده از همین ظرفیت پسابرجام برای راه اندازی دیسپاچینگ دوم است که خوشبختانه شرکت‌های معتبر دنیا در این حوزه در حال همکاری با ما هستند و این مرکز جدید قادر خواهد بود تا ظرفیت 200 هزار مگاوات را مدیریت کند.

وی گفت: طراحی داشبوردی برای رصد حرکت و فعالیت شرکت‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف و اولویت‌های تعیین شده یاری کند.

وی تصریح کرد: فاینانس خارجی از ظرفیت‌های مغفول در شرکت‌های توزیع است و بایستی از طریق توجه به این ظرفیت زمینه تسریع و گسترش خدمات توزیع برق در کشور را فراهم کرد.

به گفته وزیر نیرو دنیا در زمینه کاهش تلفات به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کرده است. شرکت‌های توزیع ما نیز در طی سه سال گذشته کارهای بسیار بزرگی در این حوزه انجام دادند و توانستند میزان تلفات را از 15 درصد به حدود 11 درصد کاهش دهند که البته امیدواریم این میزان در ماه‌های آتی به کمتر از 10 درصد نیز برسد.

وی با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ میان نیروهای صف و ستاد در صنعت برق کشور، اظهار داشت: کل صنعت برق یک واحد منسجم و به‌هم پیوسته است و یک حادثه یا مشکل در یک نقطه از این صنعت در کشور می‌تواند سایر بخش‌های این صنعت را متأثر سازد.

وی افزود: تمام اجزا تولید، توزیع، انتقال و البته مصرف تأثیرهای بالایی روی همدیگر دارند و صرف وجود اسامی متفاوت برای این بخش‌ها به معنای تقطیع وظایف در میان آن‌ها نیست.

وزیر نیرو تصریح کرد: بخش توزیع، پیشانی صنعت برق کشور است و چنانچه بیش از 30 میلیون مشترک برق کشور با مشکلی روبرو باشند یا درخواستی داشته باشند، مستقیماً به شرکت‌های توزیع مراجعه می‌کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: امروزه صنعت برق در دنیا از صنایع پیشرو در حوزه فناوری است، شرکت‌های توزیع برق ما نیز بایستی با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها هزینه‌های تمام شده خدمات را پایین آورده و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

وی در پایان گفت: مردم و مشترکین ولی نعمت ما هستند و همه مسئولان در صنعت آب و برق بایستی نهایت سعی خود را برای رضایت مردم از خدمات ارائه شده، انجام دهند.

 

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    0 0
    بدهی شرکت های برق رو دادند؟