۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

ایرنا نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سالگرد توافق هسته ای (برجام) به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور، هشدار داد که این پیمان را نمی توان به آسانی لغو کرد و نسبت به جنگ ترجیح پذیر است.

به گزارش اسوشیتدپرس از واشنگتن، اوباما که دوره ریاست جمهوری هشت ساله وی روز جمعه به پایان می رسد، افزود: این توافقنامه محصول سال ها همکاری میان ایران و 6 قدرت جهانی و نه فقط میان ایالات متحده و تهران است.

به ادعای وی، راه حل دیپلماتیک که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود، نسبت به برنامه نامحدود هسته ای ایران یا وقوع جنگ دیگری در خاورمیانه، ترجیح دارد.

ترامپ که روز جمعه 20 ژانویه (اول بهمن ماه) به قدرت خواهد رسید، تاکنون چند بار در جریان سخنرانی های مبارزات انتخابات ریاست جمهوری خود وعده داده است که یا واشنگتن را از این توافق خارج کرده و یا دوباره درباره آن مذاکره و در آن تجدیدنظر کند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس ستاد پیگیری برجام در واکنش به این نوع اظهارات گفت : هیچ مذاکره مجددی در کار نخواهد بود و همانطور که گفتیم اگر آنها را برجام را پاره کنند، این سمت هم آن را آتش خواهد زد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =