بانک‌مرکزی در بخشنامه‌ای که امروز به شبکه بانکی ابلاغ شد، سقف جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه را بالابرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این بخشنامه‌ آمده‌است"بانک مرکزی در راستای ترویج سنت پسندیده قرض‌‌الحسنه و تشویق سپرده‌گذاران به مشارکت در تجهیز و افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، حداكثر میزان هر یك از جوایز اعطایی به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اعم از نقدی و یا غیرنقدی به یك فرد در هر دوره را از پانصد میلیون ریال به یک‌میلیارد ریال افزایش داد".

این بخشنامه در حالی به شبکه بانکی ابلاغ شده است که بررسی گزیده آماری بانک مرکزی از افت روند سپرده‌گذاری در شبکه بانکی در پایان هشت ماهه جاری امسال خبر می‌دهد.

مجموع سپرده‌های غیردولتی در بانک‌ها تا پایان آبان‌ماه حدود ۱۱۲۸ هزار میلیارد تومان است و نسبت به اسفند سال قبل تا ۱۵.۱ درصد رشد دارد ولی در آبان‌ماه سال گذشته میزان سپرده‌های بانکی با رشد ۱۷.۴ درصدی نسبت به اسفند ۱۳۹۳ به ۸۷۷ هزار میلیارد تومان رسیده بود. در این مقایسه کاهش حداقل ۲ درصدی مشهود است اما سپرده‌گذاری مدت‌دار به عنوان بخش اصلی سپرده های بانکی کاهش چشمگیری دارد؛ به طوری که سرعت این سپرده‌گذاری در آبان‌ماه امسال نسبت به اسفند با رشد ۱۵ درصدی به ۹۴۱ هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که در همین قیاس برای سال گذشته تا ۲۰.۸ درصد بوده است. از سوی دیگر در آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته ۲۷.۸ درصد رشد داشته در حالی که در آبان سال قبل نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۳ این رشد تا ۳۰.۴ درصد گزارش شده بود.

39223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =