وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر آمده است:

«حیات آدمی در طول تاریخ همواره بر مبنای ارتباط‌­های او با جهان پیرامون و همنوعانش بوده است. با روند تکاملی زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، بر گستره و تنوع شکل و مفاهیم ارتباط نیز افزوده شده است. تا جایی که اکنون همزبانی، بدیهی‌ترین شکل ارتباط است. در این میان هنر به مثابه عالی‌ترین ساختار ارتباطی‌، گاه عرصه جلوه‌گری نمادها و استعاره‌هاست و گاه نمایش بی‌­واسطه معانی، مفاهیم و دغدغه‌هایی که هر یک از شهروندان در جهان معاصر به وسع خود از آن بهره‌مند می‌شوند و هنرمندان آن را وانمایی می­‌کنند.
پیداست که این ظرفیت ارزشمند آن­‌گاه که در پیوندی بی­‌واسطه با فرهنگ و تمدنی ممتاز قرار می­‌گیرد، نمایشی با شکوه از خلاقیت، زیبایی و رمز و رازهای دلنشین را به عرصه می‌آورد.

جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با رویکرد جدید آن که بر ایده‌ها و آرمان‌ها تاکید داشته و از لایه‌های محدودکننده رشته‌ها و قالب اجتناب می‌کند، فرصت مغتنمی است تا هنر و هنرمند امروزین بی‌اعتنا به مرزهای جغرافیایی و پندارهای رایج، در قالبی متعالی پیشنهادهای ارزشمندی برای نسل بشر به ارمغان بیاورد.

رویکردی که امید می‌­رود با استمرار آن، جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به کانون مترقی و اثربخش و برای جهانیان تبدیل شود.

تلاش بی‌شائبه و سختکوشانه دست‌اندرکاران این رویداد ارزشمند فرهنگی را ارج نهاده و توفیق عزیزان را از خدای متعال مسالت دارم.»

نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و با میزبانی موزه هنرهای معاصر تهران فرهنگسرای نیاوران از سوم تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =