۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود، رقم تورم شهری در دی ماه ۹۵ را ۶.۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران، درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵ (۷.۲ درصد)، ۰.۳واحد درصد کاهش یافته است.

شاخص کل (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) در دی ماه سال ۱۳۹۵ عدد ۲۳۷.۴ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶.۳ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵.۷ درصد) ، ۰.۶ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۹درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵ (۷.۲درصد)، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

بر این اساس،  شاخص گروه عمده (خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات) در این ماه نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصدافزایش داشته است. شاخص گروه اصلی (خوراکی ها) نیز در ماه مورد بررسی نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصدافزایش داشته است. شاخص گروه اصلی (خوراکی ها) نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۴ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶.۸ درصد است. شاخص گروه عمده (خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات) نسبت به ماه مشابه سال قبل درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵ (۶.۹درصد)، بدون تغییر مانده است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    6 2
    بازار سکه ایران و بورس اتی سکه از هیچ قانون و منطقی تبعیت نمیکند قبل از ریاست ترامپ سکه بورس اتی 200 هزار تومان بالا رفت و دلار 4200 پایین امد اما سکه و بورس اتی همچنان بالا هستند دلیل؟؟؟ فقط دلالان بزرگ و اتحادیه و یا شاید هم دولت الان سکه 80 هزار تومان بالاتر از قیمتش هست؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟ بورس اتی سکه هم که خیلی بالاست؟؟؟ تحریم سال 90 و 91 که نشدیم جنگ و کودتا هم که نیست؟؟ دلیل چیست؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    16 5
    تورم 6.9 درصد فقط برای یک خودکار بیک هست. وگرنه تورم در مورد سایر مایحتاج مردم بالاتر از این ارقام میباشد. بیخود آمار الکی ندهید.
  • خادمی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    17 5
    تورم واقعی حداقل 20درصده.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    17 3
    جلوی منفی شدن تورم بگیرین ک ما چیزی نداریم به دولت بدیم
    • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
      0 0
      داداش دمت گرم
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    5 2
    بوجود آوردن رکود به بهانه مهار تورم بی خردی است.
  • ایمان US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    1 0
    یعنی خداوکیلی مردم رو چی فرض کردین شما،حداقل با این دروغ ها کمتر سربه سر مردم بذارین ،این مردم خستن.قبض گاز جدید اومده نسبت به پارسال با همون مقدار مصرف 115 درصد افزایش داشته.