مدیرکل ثبت احوال هرمزگان از صدور حدود 58 هزار شناسنامه مکانیزه در این استان طی 9 ماهه 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، فرزاد افشاری‌ نژاد با بیان اینکه طراحی و صدور شناسنامه‌های مکانیزه برخط بخشی از حرکت سازمان ثبت احوال به سوی تحول بنیادین در سال‌های اخیر است، اظهار داشت: در همین راستا ثبت احوال استان نیز اولویت خود را بر روی توسعه امکانات مورد نیاز برای طرح‌هایی همانند شناسنامه مکانیزه قرار داده است.

وی به قابلیت‌ها و مولفه‌های امنیتی و ایمنی شناسنامه‌های مکانیزه اشاره و افزود: شناسنامه‌های مکانیزه دارای مزیت‌های فراوانی نسبت به شناسنامه‌های کاغذی دارند که از جمله آن امکان نیافتن جعل و هرگونه سو استفاده از این شناسنامه‌هاست.

افشاری نژاد ضمن اشاره به مزیت های شناسنامه مکانیزه اذعان داشت: از مزایای شناسنامه های مكانیزه ، چاپی بودن ، احتمال بسیار پائین یا حتی نزدیک به صفر امکان جعل ، اندازه استاندارد ، پاسپورتی و بین المللی ، انتقال اقلام  اطلاعات هویتی وشناسنامه فرد از پایگاه اطلاعات جمعیتی كشور بدون اشتباه و عكس اسکن شده در آن می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین  روی صفحه نخست این شناسنامه لمینیت شده كه جدا كردن آن برابر با از بین رفتن تمام مندرجات شناسنامه است و این ویژگی در جلوگیری از جعل این نوع سند بسیار موثر است. فونت موجود در این نوع شناسنامه در كل كشور یكسان بوده و مشكل رسم الخط های متفاوت و اشتباهات ناشی از آن از بین می رود.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه هدفگذاری صدور شناسنامه مکانیزه برای سال جاری در استان 86 هزار جلد است، اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در هرمزگان 52 هزار جلد شناسنامه معمولی با شناسنامه مکانیزه تعویض شده که با احتساب صدور شش هزار شناسنامه برای درخواست‌های المثنی، مجموع شناسنامه‌های مکانیزه صادر در استان به رقم 58 هزار جلد می‌رسد.

‌افشاری‌نژاد یادآور شد: این در حالیست که علاوه بر شناسنامه‌های المثنی و تعویضی بیش از 32 هزار شناسنامه نیز برای نوزدان در 9 ماهه سال‌جاری صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر منعی برای دریافت درخواست شناسنامه مکانیزه در استان نداریم افزود: البته اولویت صدور با شناسنامه مخدوش و آسیب‌دیده و المثنی است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =