ایرنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از سوی مشاوران رئیس جمهوری جدید آمریکا از انجام هرگونه اقدام یکجانبه نهی شده است، رای گیری درباره انضمام شهرک 'معاله ادومین' در کرانه باختری به 'اسرائیل' را به تعویق انداخت.

روزنامه صهیونیستی 'هاآرتض' نوشت، 'بنیامین نتانیاهو' جمعه با 'نفتالی بنت' وزیر آموزش و پرورش اسرائیل تماس گرفت و از او خواست جلسه تصمیم گیری درباره ضمیمه کردن معاله ادومین را به تعویق اندازد.
این روزنامه افزود، نتانیاهو دراین تماس تلفنی همچنین به بنت گفت که مشاوران ترامپ گفتند که تا قبل از دیدار نتانیاهو ترامپ در هفته اول فوریه، اسرائیل نباید دست به هیچ اقدام یکجانبه ای بزند و باید در مسیر همکاری وهماهنگی گام بردارد.
گفته می شود، وزرای کابیه ترامپ عصر امروز(یکشنبه) درباره طرح ضمیمه کردن معاله ادومین و سیاست اسرائیل درقبال دولت جدید آمریکا گفت وگو می کنند اما، این طرح را به رای نمی گذارند.
گزارش ها حاکیست که بنت در دو سه هفته گذشته در نشست های محرمانه گفت، مشاوران ترامپ پیام هایی فرستادند که نشان می دهد دولت جدید آمریکا به الگوی مبتنی بر تشکیل دو کشور برای حل منازعه فلسطین - اسرائیل متعهد نیست و منتظر است که سیاست اسرائیل درباره مساله فلسطین را از زبان خود اسرائیل بشنود.
به نوشته هاآرتض، طرح ضمیمه کردن معاله آدومین به اسرائیل به دنبال اعمال قانون اسرائیل بر این شهرک واقع در 7 کیلومتری بیت المقدس شرقی است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =