جلسه مدیر کل و معاونین اوقاف و دادگستری با موضوع آزاد سازی حریم حرم امامزاده زیدبن علی(ع) در دادسرای انقلاب اسلامی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرانلاین لرستان ،در این جلسه حجت الاسلام خاکباز ضمن تشکر از حمایت های دستگاه قضا در صیانت از موقوفات و جلوگیری از موقوفه خواری در استان گفت: از سال 91 تا کنون تقریبا 24 هزار هکتار اراضی موقوفه شناسئی و در سامانه کاداس ثبت شده است.

وی تعداد موقوفات را 1889 موقوفه انتفاعی و منفعتی اعلام و افزود: از این مجموع 400 سند اخذ شده که در سیستم کاداس ثبت شده است.

ایشان احیاء 2200 رقبه تجاری، مسکونی و زراعی امامزاده محمد(ع) درب گنبد کوهدشت را از حمایت های دستگاه قضا در احیاء موقوفات دانست که پس از 150 سال عمل به وقف می شود.

بدری مدیر کل دادگستری استان مبارزه با موقوفه خواری را از وظایف قوه قضائیه در استان دانست و گفت: آزاد سازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع) از مطالبات مردم و مسئولین استان است.

مدیر کل دادگستری لرستان توجه به جاذبه های مذهبی را یکی از موارد توسعه مراکز دینی دانست و افزود: موقعیت امامزاده زیدبن علی(ع) در مکز شهر خرم آباد می تواند مرکزی برای توسعه فرهنگی ، مذهبی پایگاهی برای آرامش مردم و نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) باشد.

وی افزود: دستگاه قضا در استان برای آزاد سازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع) از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و باید با برگزاری جلسات نمایندگان دو دستگاه راه های اقدامات قضائی مناسب برای آزاد سازی حریم و رعایت حقوق کسبه مد نظر قرار گیرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =