مشکلات محلی قلب علمی تهران/ از ناایمن بودن ساختمان‎ها تا نداشتن پارکینگ

قلب علمی تهران، محله انقلاب و معابر همجوار دانشگاه تهران است. این محله دارای مشکلات شهری زیادی از جمله نداشتن فضای پارک خودرو و ناایمن بودن ساختمانها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته نظارت شورای شهر تهران این بار درباره مشکلات محله انقلاب تهران، وارد این منطقه شده و با بررسی میدانی مشکلات، به سخنان و خواسته های اهالی، شورایاری ها و مدیران محلی توجه کردند.
در این نشست درخواست شورایاران برای پیاده روسازی خیابان های فخر رازی و لبافی نژاد و همچنین احداث ساختمان جدید سرای محله انقلاب عنوان و مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای شورایاری محل مواردی را در حوزه های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، عمران و حمل و نقل و همچنین فرهنگی و اجتماعی مطرح کردند.
شورایاران بررسی امکان احداث بازار میوه و تره بار در سطح محله انقلاب را پیشنهاد دادند. در این نشست عنوان شد این پیشنهاد به سازمان مربوطه ارجاع داده شده است و در نهایت تصمیم گیری خواهد شد.
در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز مواردی از سوی اهالی عنوان شد. از جمله این موارد می توان به امکان احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله با مشارکت بخش خصوصی و امکان پیاده روسازی خیابان فخر رازی و خیابان لبافی نژاد اشاره کرد که این موارد در دست بررسی است.
در این نشست تعویض ساختمان فعلی سرای محله نیز مورد درخواست بود که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد چرا که ساختمان فعلی با توجه به اخطارهای آتش نشانی ساختمان ایمن نبوده و این مورد از اولویت های ویژه محله شمرده می شود.
بررسی امکان احداث مرکز فرهنگی، ورزشی، زمین چمن و استخر در سطح محله موارد بعدی عنوان شده در این نشست بود.
پیشنهاد تملک اراضی و املاک مجاور مسجد امام سجاد (ع) واقع در نبش خیابان فخر رازی و خیابان جمهوری جهت توسعه فضای مسجد در حوزه فرهنگی محله نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست عنوان شد جهت اجرای پیشنهادهای مطرح شده از سوی اهالی و شورایاری محله باید اعتبارات مورد نیاز در خصوص احداث ساختمان جدید سرای محله، احداث مرکز فرهنگی، ورزشی، زمین چمن و استخر، احداث میدان میوه و تره بار و تملک اراضی و املاک مجاور مسجد امام سجاد (ع) واقع در نبش خیابان فخر رازی و خیابان جمهوری جهت توسعه فضای مسجد در بودجه سال آتی شهرداری پیش بینی شود.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =