بلاتکلیفی و نابسامانی واحدهای تجاری جنب کندروهای بزرگراه نواب و مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی از جمله دردسرهای محله جنوب غرب تهران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محله بریانک واقع در منطقه 10 تهران، دارای مشکلات و مصایب زیادی است. در جلسه ای که این هفته در محله بریانک با حضور اعضای کمیته نظارت شورای شهر، شورایاران و مدیریت منطقه ای برای بررسی مشکلات این محله برگزار شد، درباره رفع تعدادی از این معضلات، تصمیم گیری شد.

در این نشست در حوزه خدمات شهری درخواست هایی از سوی شورایاران مطرح شده که از آن جمله می توان به ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملان سد معبر، امکان اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، استقرار کانکس غرفه بازیافت، تخصیص سطل های تفکیک زباله های بازیافتی و پسماند خشک و تر و همچنین افزایش تعداد مخازن زباله در سطح محله اشاره کرد.
همچنین مقرر شد کاشت نهال و انواع گل و اصلاح چمن در سطح معابر، بوستان ها و خیابان های اصلی محله، نظارت و پیگیری مضاعف به منظور نظافت و رفت و روب، شستشوی معابر و فضاهای عمومی، به ویژه جمع آوری نخاله های ساختمانی در معابر سطح محله، تأمین روشنایی خیابان ها، معابر و امحاء حیوانات موذی اعم از موش و ... در سطح محله به ویژه خیابان های خوش و کمیل از مواردی است که در حوزه خدمات شهری پیگیری می شود.
ساماندهی و اجرای تمهیدات ترافیکی به منظور رفع حجم بالای ترافیکی محدوده میدان بریانک، خیابان خوش، احداث پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی، مناسب سازی، ترمیم و همسطح سازی معابر و پیاده روهای موجود در سطح محله به ویژه ساخت و مناسب سازی شیب رمپ استاندارد معلولان و کف سازی مناسب نابینایان در حوزه عمران نیز در این نشست بررسی شد و قرار شد مسایل مزبور به صورت کامل بررسی و گزارش آن به کمیته نظارت داده شود.
همچنین شورایاران با اشاره به درخواست تخصیص خطوط اتوبوسرانی در سطح محله، نیازهای ساکنان را در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان کردند که از آن جمله می توان به پیش بینی و احداث سالن های ورزشی چند منظوره، احداث زمین چمن فوتبال در سطح محله، احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی اعم از سالن سینما و تئاتر، ساماندهی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی از جمله معتادان و فروشندگان مواد مخدر در مغازه ها و فضاهای رها شده به ویژه سوله رها شده جنب پارک هزار شهید، کوچه ی 6 متری، خیابان بریانک اشاره کرد.
تجهیز ساختمان سرای محله به ملزومات اداری، آموزشی و رفاهی نظیر رایانه و دوربین عکاسی، ساخت و تجهیز سالن کنفرانس، وسایل بازی کودکان درخواست دیگر شورایاری بود که مقرر شد این موضوعات نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.
شورایاران همچنین در این نشست به لزوم رعایت ضوابط تراکم ساختمانی و افزایش طبقات متناسب با عرض کوچه های بن بست و 6 متری اشاره کردند و مقرر شد به منظور نماسازی ساختمان متناسب با بافت شهری محلات پیگیری ها از سوی معاونت شهرسازی منطقه انجام گیرد.
اهالی ضمن درخواست از دستگاه ها و نهادهای مختلف برای برقراری امنیت، ساماندهی و جمع آوری سارقان، معضل اعتیاد و توزیع مواد مخدر، نزاع و درگیری، سرقت، منازل نا امن، اعلام کردند نیاز به حضور نیروی انتظامی در محل است که این درخواست نهاد مربوطه ارجاع شده است.

 

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =