در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 96، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از نمایندگان خواست که انتقادهایشان از کلیات را کنار گذاشته و در بررسی جزئیات بودجه 96 نظرشان را اعمال کنند.

به گزارش خبرآنلاين، محمدمهدی مفتح سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه در جلسه علني امروز-يكشنبه، سوم اسفند- در رابطه با كليات بودجه 96، گفت: با توضيحات خوبي كه نماينده دولت دادند بعضي از ابعاد قضيه مشخص شد،‌دوستان خودشان در جريان هستند در طرح هاي عظيمي مانند بودجه اينگونه نيست كه كسي با تمام مواد موافق يا مخالف باشد اما براساس آيين نامه افراد تلاش كنند كه آن موارد جزئي كه ايراد دارد را بيان كنند،‌ من خواهشم اين است كه آنچه به عنوان مخالف بيان شد البته بعضي از عزيزان پاسخشان را دادند و من هم پاسخ مي دهم.

وي در پاسخ به مخالفان كليات بودجه گفت: در رابطه با جهت گيري هايي كه بودجه داشته است، بايد گفت كه ما در بودجه سالانه، يك برنامه يكساله مي نويسم بنابراين انتظارمان بر اين اساس استوار شود كه در برنامه يك ساله چقدر مي توانيم برنامه را اجرا كنيم؟ آن هم با توجه به محدوديت هايي از طريق قانون هاي بالادستي ايجاد مي‌شود.

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه ادامه داد: ما بايد برنامه يكسال مالي كشور را تنظيم كنيم در كميسيون تلاش شده است كه احكام دائمي و برنامه اي نقض نشود، در درآمدها  هم ما آمديم و ليست درآمدها را سطر به سطر بررسي كرديم و دوستان نظر دادند. ما در مورد درآمد استان ها، از حداكثر درآمد 20 درصد استفاده كرديم و جدولي كه دولت داده است تعديل كرديم. با اين تغييراتي كه در اقتصاد كشور انتظار ميرود ايجاد شود اين درامدها را افزايش داديم.

مفتح به بيان نكات مثبت موجود در لايحه بودجه 96 پرداخت و تشريح كرد:‌ خروج از ركود، اسناد بالادستي وسياست هاي كلي رهبري، اقتصاد مقاومتي را توجه داشتيم تا برآن مبنا پيش رويم و اسناد بالادستي نقض نشود.‌توجه به انضباط مالي و شفافيت بودجه، توجه به امور عمراني و بودجه اموزش و پروش و همچنين به عدم تمركز داشته ايم،‌ ما بودجه استاني را به حد قابل توجهي افزايش داديم.

وي در رابطه با ماليات ها، توضيح داد: برخي از دوستان بياناتي داشتند،‌ عنايت كنيد در مورد ماليات ها حدود 80 هزار ميليارد تومان درآمده مالياتي محقق شده در سال  95 خواهد بود، اگر ما 10 درصد تورم، 5 درصد رشد اقتصادي، 5 درصد كوشش مالياتي را پيش بيني كرديم يعني تلاش كنيم كساني كه ماليات نميدهند، ماليات را پرداخت كنند، الان درصد قابل توجه از اقتصاد ما ماليات نمي دهند و فرار ماليات دارد بايد سازمان ملايت تلاش كند و ،فرار از ماليات را كاهش دهيم. ما به هيچ وجه نرخ ها را افزايش نداديم و نم يخواهيم كه به پرداخت كنندگان ماليت فشار بيايد،‌كساني كه ماليات نمي دهند و فرار مالياتي دارند اين ها بايد بيشتر پيگيري شوند تا  سازمان مالياتي بتواند از آنها ماليات بگيرد.

در اين ميان پزشكيان به بيان سئوال برخي از نمايندگان در مورد « پاداش خدمت فرهنگيان و حق التدريسي ها در بودجه 96» پرداخت، كه مفتح بدونه اشاره به آن به صحبت‌هايش ادامه داد و گفت: نحوه بررسي بودجه،  بعد از آنكه بررسي تمام شد فرصت داريم در مورد نحوه بود جه نويسي و حرمت بودجه نويسي حرف بزنيم و بياييد اين كارها را در زمان خود انجام دهيم، ما بايد تا پايان 95 بودجه را تصويب كنيم وگ رنه از اول سال 96 دولت نمي تواند اقدامي در مورد پرداختي ها انجام دهد،‌دوستان كليات را راي دهند و در تمام موارد پيشنهادهاي دوستان قابل اعمال است.

پس از تمام شدن صحبت‌هاي مفتح چند نماينده نسبت به پاسخ ندادن سئوال حق التدريسي ها و فرهنگيان در بودجه 96 معترض شدند، يكي از نماينده ها با فرياد خطاب به مفتح گفت: چرا فرار ميكني؟‌آموزش و پروش را كه جواب نداديد؟

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CZ ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 0
    نمایندگان محترم من معلم معیشت ومنزلت مناسبی ندارم کمکککککک