چرا عوارض نوسازی خانه‌ها افزایش جهشی داشت؟

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم اعتراض کرده چرا عوارض نوسازی خانه‌ها به ناگهان رشد کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخذ عوارض نوسازی یکی از درآمدهای پایداری شهرداری هر شهر است که با تامین آن از سوی شهروندان، امکان عرضه برخی از خدمات عمومی شهری فراهم می شود.
اما اینکه میزان این عوارض در سنوات گذشته چقدر بوده و چرا به ناگهان افزایش می یابد، مسئله ای است که مخاطبان سرویس مشکلات مردم نسبت به آن اعتراض دارند.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته: چرا عوارض و نوسازی تهران امسال 30تا45 درصد افزایش داشته است؟؟؟ قبض عوارض نوسازی سال قبل حدود 103 هزار تومان بود که در قبض امسال به 148 هزار تومان افزایش و با 10 درصد تخفیف خوش حسابی به 133 هزارتومان رسید. در ضمن نکته جالب اعمال 4500 تومان مالیات بر ارزش افزوده از عوارض مدیرت پسماند بود. شهرداری تهران در محله ما به غیر از تصاحب زمینهای مشاع، احداث غیر قانونی واحدهای تجاری و فروش تراکم کار دیگری نمیکند و بسیاری از وظایف شهرداری با خرج خود ساکنین با مدیریت مجتمع های مسکونی محله صورت میگیرد. خب با این تفاسیر مبنای اینافزایش سرسام آور عوارض چیست؟
در پاسخ باید گفت مطابق قانون، مرجع دارای صلاحیتی که میزان عوارض نوسازی را در هر شهر تعیین می کند، شورای اسلامی آن شهر است. طبیعی است در تهران هم شورای شهر این کلانشهر، همه ساله با رای دادن به لوایح بودجه ای شهرداری، میزان عوارض نوسازی را بسته به عواملی مانند منطقه، نوع بافت و کاربری آن و عوامل دیگر، تعیین و ضرایب را برای اجرا در اختیار شهرداری می گذارد.
لذا درباره افزایش ناگهانی میزان عوارض به صورت سالانه نمی توان شهرداری را که مجری مصوبات شورای شهر است، مقصر دانست. شهروندان گرامی بد نیست سال آینده که موعد انتخابات شورای شهر دوره پنجم رسیده، هنگام رای دادن، به مسایلی از این دست هم توجه داشته باشند.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =