گام های مثبتی برای افزایش مبادلات و همکاری های بانکی بین ایران و آذربایجان برداشته شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان نشست تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ارومیه گفت: گام های مثبتی برای افزایش مبادلات و همکاری های بانکی بین ایران و آذربایجان برداشته شد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان نشست همکاری تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان در ارومیه گفت: مذاکرات خوبی در بخش های مختلف داشتیم که در این میان ۲ سند نیز به امضا رسید.
وی افزود: یکی‌از سندها در مورد همکاری بخش خصوصی دو کشور بود که میتواند در افزایش سطح همکاری ها مثمرثمر باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه همایش با استقبال مناسبی همراه بود. ۶۰ شرکت از جمهوری آذربایجان و تعداد قابل توجهی از تجار و صاحبان صنایع جمهوری نخجوان نیز حضور داشتند و  وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان برای حل شدن مشکلات تجار ایرانی قول هایی دادند که مشکلات را مرتفع کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در بخش محصولات کشاورزی و صنعتی استان آذربایجان غربی خواهیم توانست بخشی از نیاز کشور آذربایجان را تامین کنیم.
واعظی گفت: باید در آینده حساب بیشتری برای همکاری های بین دو کشور باز کنیم.
وی افزود: هدف ما در بخش مذاکرات ملی برای باز کردن موانع پای همکاریهای تجاری بخش خصوصی بوده است ضمن اینکه صحبت دب نورد مسائل گمرکی و ویزا به توافقات خوبی دست یافتیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: همچنین برای افزایش پروازهای دو کشور از جمله بین منطقه آزاد ماکو و کشور آذربایجان و جمهوری نخجوان مذاکرات خوبی برگزار شد.
واعظی گفت:  گام های خوب و مثبتی برای بهبود مراودات و همکاری های بانکی داشتیم.
وی افزود: قطعا برای افزایش مبادلات به ۵۰۰ میلیون دلار گام های مثبت تری برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور آذربایجان سندهای تفاهم و همکاری امضا خواهد شد.
وزیر ارتطابات تصریح کرد: تردید ندارم اولین نتیجه این سفر برای بخش خصوصی و نتیجه دوم برگزاری موفق سفر رئیس جمهور آذربایجان و نتیجه سوم ایجاد همکاری های بزرگتر بین جمهوری آذربایجان و استان آذربایجان غربی خواهیم داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =