ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری گفت: آموزش و پروش به جای اینکه به فکر کسب درآمد از سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان باشد، آن را به متخصصیانش واگذار کند و به فکر آموزش بچه‌ها باشد؛ این کار آموزش و پرورش غیرقانونی است.

سیدرضا پورسیف ضمن انتقاد از آموزش و پرورش به خاطر دخالت در سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش به جای کسب درآمد از سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به فکر آموزش بچه‌ها باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش به جای آنکه این وظیفه را به افراد متخصص صنف ما واگذار کند، به فکر درآمدزایی است و طی قراردادی سرپرست سرویس تعیین می‌کند. سرپرست نیز با پرداخت کمیسیون به وزارت آموزش و پرورش کار را انجام می‌دهد، در صورتی که رانندگانی که برای این کار استفاده می‌شوند تجربه و مهارت ندارند.

رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری درباره تعداد واحدهای صنفی غیرمجاز گفت: بین ۷۰ تا ۱۰۰ واحد غیرمجاز در تهران داریم که به آنها برای دریافت پروانه اخطار داده شده است. حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد نیز به خاطر سرپیچی از این اخطار به تعزیرات و اماکن واگذار شده است.

پورسیف گفت: استفاده ادارات، کارخانه‌ها و مدارس از خدمات واحدهای غیرمجاز تبعاتی به همراه خواهد داشت، سرویس‌ گرفتن از واحدهای غیرمجاز که از رانندگان غیرمتخصص و آموزش ندیده استفاده می‌کنند آمار تصادفات را بالا خواهد برد. ضمن اینکه در صورت وقوع حادثه‌، فقط واحدهای مجاز قابل پیگیری و پیگرد خواهند بود و اگر مشتری از واحد غیرمجازی سرویس گرفته باشد، پس از وقوع حادثه هیچ مرجع رسیدگی نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری درباره عدم تمایل برخی واحدهای صنفی نسبت به دریافت مجوز و دلیل آن گفت: دریافت مجوز و پروانه برای واحدهای صنفی بروکراسی اداری و کاغذبازی طولانی ندارد. کسانی که نسبت به دریافت مجوز اقدام نمی‌کنند می‌خواهند مالیات، بیمه، هزینه مالیات و عوارض شهرداری را پرداخت نکنند و با قانون‌گریزی به قول خودشان از دام پرداخت هزینه‌های مختلف می‌گریزند.

وی با اشاره به حذف سرویس ایاب و ذهاب ادارات و ارگان‌ها در سال ۱۳۸۶ گفت: یک اتوبوس می‌توانست ۴۰ تا ۴۵ نفر از کارگران کارخانه را به محل کارشان برساند. همچنین یک مینی‌بوس ظرفیت ۲۰ نفر را داشت اما اکنون حذف سرویس ایاب و ذهاب ادارات و ارگان‌ها باعث شده است این افراد با وسیله نقلیه شخصی به محل کار خود برسند.

پوریوسف افزود: پیامد این تصمیم باعث افزایش بار ترافیک و آلودگی هوا شده است. همچنین اکنون اطراف ادارات و ارگان‌های مختلف پر از ماشین و تبدیل به پارکینگ شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از خودروهای ناوگان تهران نیاز به نوسازی دارند، گفت: برای نوسازی مینی‌بوس‌ها مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرده است و احتمالا از سال آینده نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری گفت: در حالت کلی اتوبوس یا مینی‌بوسی که بیش از ۱۵ سال عمر دارد، باید از رده خارج شود اما اکنون بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =