۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

ایسنا نوشت: معاون وزیر کار می‌گوید: توانمندی نیروی کار و داشتن مهارت لازم در ورود به بازار کار موثر است.

عیسی منصوری با تاکید بر لزوم انطباق آموزشها با نیازهای بازار کار گفت: امروز نیاز به آموزشهای مهارتی بیش از گذشته احساس می‌شود و توانمندی نیروی انسانی و توجه به آموزه‌های مهارتی در ورود به بازار کار موثر است از این رو سازمانهایی مثل فنی و حرفه‌ای باید در قالب سازمانهای توسعه‌ای پیش بروند و آموزشهای مهارتی را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین متقاضیان کار را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که باید وارد بازار کار شوند، در غیر این صورت یا در بخش‌هایی که در آن تخصصی ندارند سرمایه‌گذاری می‌کنند و شکست می‌خورند و یا از کشور خارج می‌شوند.

معاون اشتغال وزارت کار نبود انطباق بین نیروهای ماهر و نیاز صنایع را از جمله مشکلات اشتغال برشمرد و گفت: بررسی آخرین آمارها از ریزش میزان اشتغال کشور از بخش صنعت به خدمات حکایت دارد که نشان می‌دهد اشتغال در بخش خدمات در حال رشد است.

منصوری در ادامه درباره طراحی نظام جامع اطلاعات بازار کار اظهار کرد: شکل‌گیری نظام جامع اطلاعات بازار کار از ابتدای امسال آغاز شده و هم اکنون در مرحله طراحی و پیاده‌سازی قرار دارد.

وی افزود: طراحی این نظام از اهمیت فراوانی برخوردار است و معتقدیم خروجی داده‌های آن می‌تواند در اختیار همه افراد و بخش‌هایی که به نوعی در سیاستگذاری‌های کلان کشور نقش دارند قرار بگیرد.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار، طراحی نظام جامع اطلاعات بازار کار به دنبال هدفگذاری تک رقمی کردن نرخ بیکاری و برداشتن گامهای اولیه برای رونق اشتغال در کشور در دستور کار قرار گرفته و در صورتی که اطلاعات نظام جامع بازار کار جمع آوری شود می‌تواند در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ کلان کشور مورد استفاده قرار گیرد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =